RSS Feed

Happy New Year, and new Socks

Posted on

Hjertelig tillykke med det nye året, alle sammen!

I wish you all a happy New year! 

Det har vært temmelig stille fra meg her på bloggen gjennom jula. Jeg har kost meg sammen med hjemkomne studenterunger og familie, gode bøker og litt romjulsstrikking, og har desverre ikke hatt tid til å blogge. Derfor kommer det en liten oppsummering her :

Etter eksamen og semesterslutt, var det tid for juleforberedelser i hjemmet. Men litt strikketid ble det likevel. Gullsønnen ønsket seg raggsokker til jul, så mor måtte pent finne frem strikkepinnene innimellom husvask og kakebakst. Ulike distraksjoner oppsto underveis i strikkinga, så raggsokkene ble ferdig først på nyttårsaften. Til smell fra raketter og stjerneskudd, festet mor de siste trådene og raggsokkene kunne takes i bruk rett etter at Champagneglassene var klinket i hop.

It has been fairly quiet from me here on the blog through Christmas. I have enjoyed myself with exiles students kids and family, good books and a little Christmas knitting, and has unfortunately not had time to blog. Therefore,  a little summary here: After graduation and end of the semester, it was time for the Christmas preparations in the home. But I found some time for knitting too. My Son wanted socks for Christmas, so Mom had to pick up the needles in between cleaning and cake baking. Various distractions occurred during the knitting, so socks were finished first on New Year’s Eve. 

Denne gangen har jeg strikket raggsokkene i  dobbelt blåmelert Senjagarn fra Gjestal. Pinner nr 4, 0 mm.
Materials: Senja wool from Gjestal, double stranded. Needles DpN’s US 6.00/ 4,00 mm.

  Sokkene er i største laget for undertegnede fotomodell, og det kommer av at jeg er størrelse 39, mens sokkene er strikket for en med størrelse 43.

Ha en fortsatt flott januardag – Have a great day 🙂

 

4 responses »

  1. Har vore lite flink på bloggen eg og i jula. Men fra helga av skal eg verte flinkere. Må berre blir ferdige med prosjektet mitt først.
    godt att sokkene vart ferdig før gull gutten måtte dra til Trondheim att da. Kjempefine sokker. Og i dobbelt garn, vert dei veldig gode og varme.
    Kos deg fremover min venn

  2. Av og til så er livet fylt av andre ting enn blogging, og det får vi vel tåle. Blir spennende å se det ferdige prosjektet ditt, Greta, og jeg gleder meg til å følge bloggingen din gjennom dette året også – klem

Legg igjen en kommentar

