RSS Feed

Blue- Green Wristlets

Posted on

Nyttårsstrikkingen er godt igang. Denne gang er det meg selv som får dra nytte av undertegnedes egne flittige fingre. Inspirasjonen traff meg nemlig med et smell midt under Nyttårskonserten 1. nyttårsdag. Da var det ikke annet å gjøre enn å finne frem pinner og garn, og sette igang med et par pulsvanter. I utgangspunktet var jeg tenkt å strikke et par Green Leaf pulsvanter, men allerede før opplegget var klart hadde jeg bestemt meg for å la mønsteret gro av seg selv underveis.

New Years knittings is well under way. This time it is me my self who will take advantage of the signatory’s own diligent fingers. Inspiration struck me with a bang in the middle of New Year’s Concert on New Year’s Day. Then there was nothing else to do than finding needles and yarn, and set off with a pair of wrist warmers. Basically, I was going to knit a pair of Green Leaf wrist warmers, but even before the program was ready, I decided to compose my own pattern on the way.

Materialvalg ble Blågrønn Tynn alpakka fra Du store alpakka (jeg elsker denne fargen), og pinner nr 3. Opplegget var på tradisjonelle 48 masker, som passer godt for både garn- og pinnetykkelse. Strikking og mønsterplanlegging gikk helt enkelt og greit. Jeg skulle jo ikke lage noe veldig komplisert – Kun et par helt enkle pulsvanter. Prosjektet vokste derfor raskt og resultatet ble etterhvert slett ikke så verst.

Material was Blue-green Thin alpaca from Du Store Alpakka/ DSA (I love this color), and DpN’s US No 2,5. The program was traditional 48 masks, which are suitable for both yarn and needle thickness. Knitting patterns and planning went quite easily. I would not make something very complicated – only  a pair of  wrist warmers. The project grew rapidly and the result became quite well, I think. 


Tanken var å få pulsvantene raskt ferdig slik at jeg kunne «pynte meg»  på jobb i dag. Som tenkt, så gjort – og klokka 23:30 i går kveld festet jeg siste tråd. Etterpå dampet jeg pulsvantene og la dem pent på kjøkkenbordet i påvente av første arbeidsdag 2012.

The idea was to finish quickly so I could «dress me» at work today. As thought, so done – and at 11:30 p.m. last night I fixed the last strand. Afterwards I steamed my wristlets and laid them neatly on the kitchen table in anticipation of the first working day 2012.

 

Følte meg faktisk ganske så fin med de nye pulsvantene på jobb i dag.  Pulsvantene gjorde jobben sin – Jeg holdt varmen godt og ble hverken frosen og stiv i fingrene mens jeg skrev på pc’n. Nå skal jeg sette igang med enda et par pulsvanter – Jeg tester ut samme mønster men litt annet garn. Dette blir spennende!

I felt actually quite fine with the new pulse gloves at work today. Pulse cushions did its job – I held the heat well and were either frozen and stiff fingers as I typed on the computer. Now I get started with even a couple of wrist warmers – I test the same pattern but slightly different yarns. This is exciting! 

 

Avslutningsvis må jeg vise dere bilde av julens Amaryllis som endelig bestemte seg for å blomstre. 3. januar 2012 slo Amaryllisen ut i full blomst. Stor og lekker og rød, står den på bordet og gjør seg til i full forvissning om at den blir behørig beundret 🙂

Finally, I must show you the picture of my Christmas Amaryllis who finally decided to bloom. 3. January 2012 struck Amaryllis in full bloom. Big and beautiful and red, it stands on the table in the full knowledge that it is duly admired 🙂

Ha en fortsatt fin kveld  – Have a great evening!

6 responses »

  1. Så bra att du strikket noe til deg sjølv. Skjønner du r glad id et garnet der. Tror du er vledigf glad i garn fra du store alpakka i det heile. Masse bra garn derfra.
    Nydelug farge og dekorativt mønster.
    Greit når ein berre kan lage seg noe nytt når ein har lyst på det.
    Ha ei fortsatt fn ukr

  2. Takk for koselig kommentar på bloggen min!

    Det var noen lekre pulsvarmere du har strikket, og fargen var nydelig 🙂

  3. Takk skal du ha Ask =)

  4. Ja ikke sant Greta. Det er viktig å tenke på seg selv også en gang i blant. Jeg må nok innrømme at jeg er veldig svak for alpakka- garn fra DSA. Syns kvaliteten er god og så har de så mange fine fargenyanser på garnet. Ha ei fin uke du også =)

  5. Amarylliser er jammen «ustødige» skapninger – min er i full blomst nå! :p

  6. Ja det er jammen sant, nragnhild. Men tross «ustødighet»; Amarylliser er flotte, vakre og elegante planter =)

Legg igjen en kommentar

