RSS Feed

Inspirasjon: Cecilies Trøffel- Panforte

Jeg har ei god venninne som er så flink til å trylle frem de utroligste lekkerbiskener på sitt koselige kjøkken. Heldig er jeg som får lov til å smake ved jevne mellomrom. I dag var en sånn dag, til tross for at vi nå har forlatt julas fråtsetid og alle har satt inn høytempo på slanking, så kan jeg likevel ikke annet enn prøve å dele den gode opplevelsen med dere her, sånn at også dere kan få kjenne de gode smakene. Den dårlige samvittigheta kan vel komme senere..

Min gode venninne hadde i allefall latt seg inspirere av sjokoladetrøfler og en type italiensk formkake ved navn Panforte. Kaken var fyldig sterk sjokolade fylt med nøtter, mandler, krydder og ulike bær. Server med en kopp deilig sterk espresso eller som i vårt tilfelle; Capouchino, så ble opplevelsen totalt Nam, nam!

Ble også dere inspiret?

Vil dere se oppskriften og kanskje gjøre som jeg, nemlig bake dette vidunderet av en kake selv – så er dere hjertelig velkomne til å besøke Cecilies Verden og finne oppskriften der. Kaken er super å fryse, feks i oppskjærte biter. Dermed kan du – som jeg – bare sette kaffen på koking, ta frem en enkelt kakebit og nyyyte. Når tid som helst – uansett vær eller vind – gjennom hele vinteren!

Bon appetitt!

10 responses »

  1. Du er bare herlig Eva :o) Veldig koselig – som alltid – å ha deg på besøk, og vi har alltid en hel masse å snakke om. Takk for en fin dag!

  2. Det er jeg som skal takke, både for meg og for herlig kakesmaking. Bare ring neste gang du baker 😉

  3. såg farlig god ut den. Kanskje den kan lages lavkarbovennelig også. Må sjå på oppskrifta trur eg. skal i alle fall besøke bloggen hennes. ha ein fin dag min venn

  4. Det så utrolig godt ut! Skummelt godt faktisk, for en som prøver å trappe ned etter juleutskeielsene. God helg! 🙂

  5. Ja jeg tror faktisk at kaka er temmelig lavkarbovennlig – i allefall tilpasningsvennlig =)

  6. Kaka er utrolig kjekk – kan fryses. Dermed kommer den ikke i så veldig stor konflikt med nedtrappingsplanene mine i alle fall =)

  7. Mmmm, den så farlig fristende ut. Men her i huset er det sjelden noe rekker å ta turen innom fryseren. Den hadde nok blitt borte-vekk rimelig fort.

    God helg. 😀

  8. Mmm… Det så nyyydelig ut…

  9. Denna sklal prøves !
    En inspirerende og koselig blogg du har.
    Følger deg videre jeg 🙂
    Hilsen Tove

  10. Takk det samme, Tove =)

Legg igjen en kommentar

