RSS Feed

January joy

Januarlørdagen har i dag vært mye preget av huslige sysler. Siste rest av jula er ryddet vekk og vinterlige farger setter nå sitt preg på vårt hjem. Jeg liker årstidenes egne naturlige fargevalg så blått, hvitt og turkis er gjenkjennelige farger i nips og naps hos meg for tida.

This January Saturday has been much influenced by domestic pursuits. Christmas is cleared away and winter colors are now setting their mark on our home. I like the seasons’ own natural color scheme as blue, white and turquoise. These colors are recognizable in stationaries with me at the moment.  

20120114-164257.jpg

Også på strikkefronten lar jeg meg inspirere av vinteren, og akkurat nå har jeg et par enkle vinterhvite pulsvanter på pinnene. Materialer er Mirasol alpakka fra DSA og pinner nr 3. Jeg koser meg altså med vinterstrikk og god litteratur denne helga. Av litteratur er det Angelique og kongen, av Sergeanne Golon som frister mitt hjerte for tida. Koselig lesing 🙂

Also my knittings is inspired by winter at the moment. Right now I have a couple of easy knitted Winter- white Wrist warmers on the needles. Materials are Mirasol alpaca from DSA and DpN’s US 2½ – 3.0 mm. I enjoy my winter knittings and a good book this weekend. From literature it is Angelique and the King, by Serge Anne Golon that tempts my heart at the moment. Cozy reading 🙂

 

Ha ei riktig fin helg – Have a great weekend! 

7 responses »

  1. ha ei fantastisk helg du også

  2. disse pulsvantene var vakre. ha en flott helg.

  3. Takk for kommentar i bloggen min. Har kikka tilbake på innlegga dine, koseleg blogg du har.

  4. Tusen takk, my little scrappingcorner =)

  5. Takk skal du selv ha Inger =)

  6. Og klem til deg Greta =)

  7. Så fine de ser ut til å bli. Selv var jeg så lei jula over nyttår, at klokka 14 første nyttårsdag, var alt av julepynt ute 😉

Legg igjen en kommentar

