RSS Feed

Knitting at the Ferry

Utrolig hva man kan få gjort på to ganger 30 minutters fergetur mellom Moss og Horten, en søndag ettermiddag i januar. Jeg strikket nesten en hel pulsvarmer og nøt utsikten over Oslofjorden, mens gubben fordypet seg i ei bok. Vi koste oss med andre ord, sammen og samtidig hver for oss.

Amazing what can be done in two times 30 minute ferry ride between Moss and Horten, a Sunday afternoon in January. I knitted almost an entire Wristlet and enjoyed the view over the Oslo Fjord, while my hummy engrossed in a book – In other words: We had a nice time together. 

20120122-210554.jpg

Materialet til pulsvarmerne er lilla Tynn alpakka fra DSA, og pinner nr 3,0 mm. Mønsteret er det samme som til mine to foregående pulsvarmerprosjekter – selvkomponert. Jeg trenger, som tidligere forklart, en forlengelse av ermene på toppene mine – som ofte viser seg å være kun 3/4 lengde. Da er pulsvarmere i ulike farger fine å ha, for de holder meg både varm og elegant på samme tid. En nyttig effekt med andre ord 😉

Materials: Thin purple alpaca from the DSA, and DpN’s US 2½ – 3.0 mm. The pattern is similar to my previous two Wrist warmers projects – composed by my self. I need, as previously explained, an extension of the arms on the tops of mine – which often turns out to be only 3 / 4 length. Then the wrist warmers in various colors nice to have, they keep me both warm and elegant at the same time. A beneficial effect in other words;-) 

20120122-203548.jpg

Dekoren er, som dere ser, egentlig veldig enkel og markerer overgangen mellom vrangbord og mansjett. Det enkle er ofte det beste, tenker jeg. Må nok kanskje strikke enda flere av disse. Ønsker meg også pulsvarmere i kongeblå, røde, grå m.m. Men først må jeg strikke ferdig dette paret.

The decor is, as you see, really very simple and marks the transition between the rib and cuff. Simple is often the best, I think. I may be knitting some more of these. I also want wrist warmers in royal blue, red, gray etc. But first, I have to finish knitting this pair. 

Kos dere med resten av søndagskvelden, og ha ei flott uke. 

Please enjoy the rest of the Sunday evening, and have a great week.

16 responses »

  1. Ferjestrikk er supert! Her vi bor dukker det opp mye strikketøy straks hurtigbåtene drar fra kai, veldig vanlig med strikketøy når man venter.

    (Ellers lurte jeg litt på etikettene dine, Tynn slåsskamp? Autokorrekt som har hatt det moro? )

  2. Hahaha – «Tynn slosskamp» – Ja autokorrektur kan visst være farlig. Men denne ble så morsom at jeg tror den får stå. Hjertelig takk for festlig kommentar, Meretemonster og for en god latter på søndagskvelden =))

  3. Ferjestrikk er gøy!
    Likte veeeeldig godt den lilla fargen! Har fått dilla på lilla 🙂
    Ser ut til å bli noen flotte pulsvarmere, gleder meg til å se det ferdige resultatet!!

  4. Takk for hyggelig kommentar, ByLivA. =)

  5. Har tatt den ferga to gagner frem og tilbake eg og. Og begge gangene savna eg strikk. Men tenkte ikkje på det da vi dro. Men det er garantert med neste gang. Det blir nok til sommeren.
    Ntdelig farge ja. Og sjølvsagt i DNS sitt garn hehe. ha ei fin uke

  6. Ja du Greta, du Greta – Du har skjønt at jeg virkelig liker alpakkagarnet fra DSA =)
    Takk for trofaste og koselige kommentarer – klem

  7. Takk for kommentar hos meg! Hjertevarmer!
    Enig i at strikketøy er bra å ha i veska, på buss, ferje, i bilen, på venteværelse…..det må liksom med. Veldig fine pulsvarmere!

  8. Takk i lige måde – Alltid koselig med bloggbesøk og trivelige kommentarer =)

  9. Så flott Petronella at du «stakk» innom bloggen min for da fikk jeg meg en koselig tur til deg 🙂
    Her var det mye som er som musikk i mine ører.
    Det problemet du nevner med 3/4 lange armer kjenner jeg igjen.Genialt å huske på pulsvarmere da. Enda bedre blir det når fargen også matcher. Lilla er jo alltid en kreativ og innspirerende farge.
    Ha en fin dag!
    Klem Tove

  10. Her var det lett å kjenne seg igjen! Ferje/bil/vente-strikking = supert! Fine pulsvarmere, forresten!

  11. Takk for hyggelig gjenbesøk da Tove. Jeg syns det er veldig spennende å bli kjent med nye blogger, så koser meg når jeg selv går på bloggbesøk =)

  12. Tenker fergestrikking er gjenkjennelig for veldig mange strikkere langs norskekysten, ja. Takk for hyggelig besøk =)

  13. Hallo, hallo. Jeg er helt ny på wordpress, etter å ha blogget på bogspott i to år. Jeg bare liker så godt konseptet. Så nå tenker jeg å legge deg i min bloggroll, samt ta en aldri så liten tit på bloggen din. Hyggelig å bli kjent med deg:DDDDD Klemz Grethe

  14. Hei Grethe – Så hyggelig at du vil legge meg til i bloggrullen din. Da gjøre jeg det samme =)

  15. Tusen takk for kommentar på bloggen min, det setter jeg stor pris på! Så herlig med strikkeferje 😉 ha en fortsatt fin uke!

Legg igjen en kommentar

