RSS Feed

January Joy’s

De ble ferdige for en uke siden, mine January Joy pulsvanter. Men jeg har ikke fått ordnet med bildene, så da tok det litt tid før jeg kunne blogge dem her. Men nå er alt klart.

They were finished a week ago, my January Joy wrist warmers. I haven’t had time to arrange the pictures untill now, so it took some time before I could blog them here. But now everything is clear.

Herved presenteres January Joy Wristlets.
Mønsteret er selvkomponert og det samme som til Blue- Green Wristlets. Om mønsteret noensinne kommer lengre enn fra mitt hode til mine strikkepinner, ja det får vi se på etterhvert. Inntil videre får jeg både nytten og gleden av eget skaperverk.

Materialer: Offwhite Mirasol fra DSA, strikket på pinner nr 3,0 mm. Det gikk med til sammen ca 30 gr garn.

 

Herewith I present my January Joy Wristlets. The pattern is self-composed and the same as my Blue-Green Wristlets. If the pattern is ever going further than from my head to my  own needles, yes, we’ll look at later. Until further notice, I get both the benefit and enjoyment of my own creations.

Materials: Mirasol (Off White), from DSA, knitted on DpN’s US 2 1/2, and a total of  30 g yarn.

Jeg syns det er behagelig, godt og lunt å bruke pulsvanter på jobb, når jeg har på topper med litt kort erme. Da dekker jeg den viktige underarmen og sørger for å holde pulsområdet varmt og godt – Så blir jeg ikke kald og stiv eller frossen. Syns forresten at tekoppen min på jobb er fenomenal. Den går under navnet «Bøtta», og ble kjøpt på IndiskaSki Storsenter for rundt et år siden.

I think it is warm and comfortable to use wristlwts at work, when I’m wearing tops with short sleeves. Then I cover my wrist and keep the pulse area nice and warm – so I’m not cold and stiff or frozen.

Ønsker dere alle en riktig varm og koselig lørdag! – Have a happy Saturday!

20 responses »

  1. Kjempestilige og praktiske. har eit par pulsvanter det bruket. Bruker dem ikkje så ofte, for eg sitter jo ikkje på kontor jobb. Men veldig greit når ein er ute å reiser og liknende. Delikat farge på desse her.
    Kos deg videre min skjønne

  2. Takk Greta for søte ord =)

  3. Så fine pulsvarmere! Jeg synes hvitt er så delikat til slikt smått tilbehør, og garnet er jo herlig også. Ha en fin helg videre!

  4. Hjertelig takk og God helg til deg også, Elisabeth

  5. Kjempefine. Delikate og søte.

  6. Nydelige!! Takk for besøk i bloggen min i dag. Det er aaaalt for lenge siden jeg var hos deg, måtte helt tilbake til før jul jo!! Skammer meg. Nå er du lagt til på Favoritt-lista så det kan bli litt orden i sakene! God lørdagskveld!!

  7. Veldig fine pulsvarmere:-) De så varme og gode ut. Passer fint nå i januar når det enda er en god stund igjen til varmere dager. Ha en fortsatt super helg!

  8. Hjertelig takk Gyldenkron =)

  9. Det er kjekt å følge hverandre, ja. Da blir det lettere å gå på regelmessige besøk. Orden i sakene =)

  10. Takk for gode ord Trinemamma =)

  11. Ja nå i januar trenger jeg ekstra varme – Gleder meg til våren. HA ei super helg du også =)

  12. Så utrolig mye flott du lager, Petronella!
    Julebroderier, raggsokker, nydelige pulsvarmere og mye mer. Inspirerende blogg! Hit kommer jeg på besøk flere ganger! 🙂
    Ha en flott kveld! 🙂

  13. Kjempesøte pulsvarmere.

    Jeg er også en stor tilhenger av pulsvarmere (selv om jeg bare har strikket noen få par, og det i ribbestrikk). Jeg er veldig frossen av meg, og med pulsvarmere holder jeg meg varm, samtidig som jeg har fingrene fri til å taste eller strikke.

  14. Fine! jeg har oppdaget gleden av å bruke pulsvarmere og dine inspirerer til å lage flere 🙂

  15. Takk skal du ha, KatrineH =)

  16. Ja pulsvarmere er viktig på denne tida av året. I allefall for meg. Så hyggelig at du blir inspirert, Inger Lise. =)

  17. Kom gjerne tilbake Lonemor. Det er veldig koselig å få bloggbesøk. Ha en fin søndag =)

  18. Så enkle og fine de er! Enig i at det er veldig praktiske småplagg!

  19. Takk for hyggelig kommentar Teshastrikk =)

Legg igjen en kommentar

