RSS Feed

I’m on my way knitting a Fanakofte

Ja så er jeg igang med Fanakoftestrikking. Garn og frgevalg er endelig avgjort – Jeg klarte å velge, til tross for at jeg var fryktelig usikker på forhånd. På Husfliden i Moss fikk jeg veldig god hjelp og jeg endte med å bestemme meg for Rauma Finull i koks grå og lys grå melert farge. Pinner nr 3,00 mm.

Ye-ii, I’ve started knitting my Fana Kofte (jacket). Yarn and color scheme is finally decided – I was able to make a choice, even though I was terribly insecure in advance. At Husfliden Moss I got very good help and I decided to go for Rauma Finull in dark gray and light gray color mix. Circular Needles US 2 1/2.

 

8 omganger er allerede strikket. De skal bli til stabiliseringskant under først mønsterbord, som jeg nå forresten skal begynne på. Jeg har kun én opprekking bak meg, og den regner jeg nesten ikke med. Hadde feilberegnet antall masker i opplegget (la opp 420 masker i stedet for 360) og dermed ble opplegget forfærdelig svært. Heldigvis skjønte jeg raskt at det måtte foreligge en feil, så det var raskt å rette opp. Jeg er derfor enda både optimistisk og entusiastisk her jeg strikker i vei.

I’ve knitted 8 rounds already, and now I’ll start with the first pattern table «Routes».  I am still very  optimistic and enthusiastic here I knit away. 

 

Første mønsterbord – «Rutaborden» skal strikkes over 3 x 3 masker, vekselsvis med koks grå og lys grå, og i følge oppskrifta skal denne være 6 cm bred. Så da er det bare å sette igang 🙂

The first pattern board – «Rutaborden» will continue for 3 x 3 stitches, alternately with dark gray and light gray. According to the recipe, this is 6 cm wide. 

Fortsettelse følger, så følg med.. To be continued, so stay tuned ..

 

4 responses »

  1. Si meg en ting, hva den dingsedangsen på strikketøyet ditt? Markør? Jeg har aldri brukt sånt, det har liksom vært tråder, som er blitt brukt. Men hvor får jeg tak i sånt, evt lage selv?????? Hilsen Grethe

  2. Hei Grethe. Den dingsedongsen er akkurat som du selv foreslår – en maskemarkør. Jeg har fått denne i gave av en swap- partner fra en swap jeg deltok i på Ravelry en gang i fjor/forfjor. På etsy er det helt sikkert mange som lager og selger slike. Søk etter maskemarkører, så får du helt sikkert mange resultater. Lykke til =)

  3. Hei hei. Den v3rt nok nydelig. så bra att du såg fort att 420 masker vart for stort. Den hadde vorten enorm :0). Skal følge med deg heile vegen. Lykke til

  4. Ja det beste er å gjøre alt rett med en gang, Greta. Men jeg er visst litt mer uheldig enn som så – i allefall i kveld. Så nå er jeg igang med opprekking igjen… Men i morra er atter en ny dag, med nye sjanser!

Legg igjen en kommentar

