RSS Feed

One’s in a while, mistakes happens…

Ja ja – det er godt man er optimistisk.. Entusiasmen var stor da jeg gikk i gang med koftestrikkinga. Første feil ble oppdaget og rettet opp raskt – ikkeno problem! Men den lille ugne følelsen i magen måtte bare sjekkes før jeg la bort strikketøyet i går kveld – og dermed skjønte jeg raskt at jeg fremdeles hadde altfor mange masker. 360 masker og størrelse mediun i hh til oppskrifta i boka, ble altså for digert det også.

Well, well – it’s good to be optimistic… The enthusiasm was great when I was in the process of knitting yesterday. The first mistake was discovered and corrected quickly – No problem! But the little  feeling in my stomach, just had to be checked before I put away the knitting last night – and then I realized that I still had too many stitches… 360 stitches was also to much.

Tja – aldri så galt at det ikke er godt for noe – Det er lenge siden jeg har vært en størrelse small – men jeg sier ikke nei takk, liksom. Dermed ble opprekking av fanaprosjektet egentlig veldig raskt godtatt av min hjerne. Så nå starter jeg på nytt. Nye mål er tatt og kalkulering er nøye gjennomført. Nå legger jeg opp 306 masker og stoler full og helt på at jeg får alt riktig denne gangen.

Well – nothing’s so bad that it’s not good for anything – It’s a long time since I’ve been a size small – But I’m not saying no thanks, sort of.  So now I start again. New measures are taken and the calculation is carefully performed. Now I’m casting on 306 stitches and completely rely on my self getting everything right this time.

All denne uheldigheten gjør at jeg fortjener en liten oppmuntring, lørdag eller ikke..

Being so unfortunate, I feel for a little encouragement, Saturday or not..

Ha en fin kveld – Have a nice evening! 

9 responses »

  1. Jaja, tredje gangen gjelder, sies det. jeg skal ikke si noe jeg, får når jeg har startet på prosjekter som krever oppskrifter, så må jeg ta opp og starte på nytt, he-he tre ganger:DDDDMen for min del handler det nok om konsentrasjon og forståelse av mønstrene. Det er ikke alltid like greit å vite hva oppskriftmakeren egentlig mener. Men lykke til ihvertfall:DDD Hilsen Grethe

  2. Kjedelig når man må rekke opp. Men man sier vel ikke neitakk til å skli inn i str S.
    Kos deg med pinner og garn…. den snopen så ikke fristende ut i det hele tatt…

  3. Skal strikke meg Fana Jakke, har det vert mulig å få farve nr på garnet du strikker med
    Hilsen Solveig

  4. Ja det håper jeg sannelig, Grethe, at dette blir tredje og siste gang jeg rekker opp og starter på nytt. Dette var ikke gøy på annet vis enn at jeg tydelig har krympet i størrelse 😉

  5. Ja det skal være sikker didle. Opprekking er kjedelig, men størrelsekrymping er kanskje i grunnen bra =)

  6. Hei Soolveig. Jeg bruker farger nr 414 (koksgrå) og 403 (lys gråmelert). Lykke til med Fanastrikkinga di =)

  7. Tenkte vel egnetlig att det var veldig masse masker. strikker jo ein del Mariuser. Bruker større pinner og garn, men mye mindre masker. Og dei størrelsene har eg sett passer med virkligheten. Alle gode ting er tre. No vert det nok bra skal du sjå. Lykke til

  8. Velkommen til strikkeblogger.blogspot.com!

  9. Ja ja – sånn kan det gå.. Satser på bedre tider fremover =)

Legg igjen en kommentar

