RSS Feed

Chocko Bocko Muffins

Bursdagsfeiring hos favorittungene i Trønderhovedstaden er virkelig å anbefale når man har så kjekke unger som jeg har (helt objektivt vurdert selvsagt). Jeg følte meg som ei prinsesse og ble skjemt bort på alle gode måter.

Eksempelvis så lagde superdattera muffins med mokkatopping som smakte himmelsk, mens gullsønnen sørget for prøvesmaking. På et studentkjøkken så er det begrenset med plass. Muffins er dermed helt perfekt bakverk som lages lett og enkelt og krever minimalt av både kjøkkenutstyr og plass – særlig når man er like heldig som superdattera og har et råflott lyseblått muffinsjern.

 

Oppskrifta: 

Sjokolademuffins: Lag muffins etter oppskrifta på pakken m kakeblanding (Toro Sjokolademuffins), eller finn din yndlings- grunnoppskrift på sjokolademuffins på Dagens muffin.se

 

Mokkakrem:

60 g smør
100 g lysebrunt sukker
2 ss fløte eller melk
1 ts pulverkaffe, utrørt i 1 ss vamt vann
300 g melis, siktet
Ha smør, sukker, fløte eller melk og kaffe i en liten kjele. Kok opp under omrøring, og kok i 2 minutter under konstant omrøring. Ta kjelen av varmen, og rør inn melisen. Rør til du har en glatt og tykk krem. Ha kremen i en sprøytepose med stjernetipp og sprøyt på muffinsen. Server – gjerne med en god kopp kaffe.

Jeg garanterer at resultatet blir vellykket og at du får ei ny yndlingsoppskrift – lettvint og fantastisk god!

Velbekomme!

8 responses »

  1. Ikkje dårlig nei. Og du veit å sette pris på det forstår eg og det er bra. Sånt muffinsjern kunne eg ha ønska meg også hihi. Muffins er praktis posrsjonskaker. kjekt att dine håpefulle tar vare på mor si så godt. Ha ein super dag og uke videre. klem

  2. Ja Greta jeg setter veldig pris på ungenes omtenksomhet, og tenker at gode relasjoner er viktig å ta vare på.
    Og nå ønsker jeg meg muffinsjern, jeg også, for det er tydelig veldig kjekt =)

  3. Jeg er nok ikke helt muffins-digger, selv om jeg syntes muffins laget av toro`s gulrotkake både er saftig og god. Jeg er allergisk mot hvetemel, så jeg prøver liksom å unngå det….. så godt det lar seg gjøre. ellers så det derre muffins-jernet veldig fint ut 🙂 Ellers så må jeg nok si at det å like røffe og naturlige ting, men også gamle og nostalgiske ting, har vært veldig vanskelig å kombinere i alle år. Så da jeg opprettet Wood and rose før jul en gang, så var egentlig hensikten å pakke bort alle mine rosekopper og porselenskrukker. Og så satse på mer rustikk og design. He-he, det øyeblikket det gikk opp for meg at jeg er jo en JA TAKK; JEG TAR ALT-type, så var det frem med rosekopper og stubbevaser 🙂 Bildene ble tatt da vi var på campingen i helgen, mens sola skinte på lørdag. PGA manglende nett, så ble innlegget skrevet på søndag kveld, hjemme:DDDD Med kaffemaskin og rosekopper innen rekkevidde. For her i huset blir også gamle ting brukt, selv om risikoen for at det kan gå i stykker, er der. Og jeg setter umåtelig pris på å høre at det er fint at jeg har en egen stil, he-he. Det er så kjedelig når alle kopierer hverandre, har det likt og ser like ut. Ha en flotters dag:DDD Klem Grethe

  4. Helt enig med deg, Grethe. Jeg velger også «Ja takk, begge deler». =)

  5. Utrolig lekkert muffinsjern 🙂 Høres ut som en veldig god topping, takk for oppskrift!
    Pludrehanneklem

  6. Takk Pludrehanne. Kos deg med toppingen – den er kjempegod =)

  7. WOW! Muffinsjern! Og så SÅ godt det ser ut…

  8. Ja ikke sant – Muffinsjern er tøft =)

Legg igjen en kommentar

