RSS Feed

Changing my mind..

Jeg har ombestemt meg! I changed my mind!

At jeg ombestemmer meg er i grunnen ikke ikke noe særtilfelle – til det skjer ombestemmelsene alt for ofte. Og nå har det altså skjedd igjen.. Denne gangen er det Kattepotene jeg har ombestemt meg om. Kattepoter? Ja – Jeg snakker selvsagt om Kattepote- borden på Fanakofta jeg holder på med. Jeg har nemlig bestemt meg for å ikke følge opprinnelig plan om å strikke Kattepote- bord etter Kruneranden, over Ruta- borden. I stedet har jeg gått direkte over til å strikke Krossrender.

The fact that I change my mind isn’t really a special case – it happens all too often. And now it has happened again.. This time it’s the Cat’s Paws I changed my mind about. Cat’s Paws? Yes – Of course I’m talking about the Cat’s Paw-border at the Fana Jacket I’m knitting. I actually decided not to follow the original plan to knit the Cat’s Paw-board after the Krunerand, at the top of the route table. Instead, I started knitting «Krossrender» directly.

Hvorfor denne ombestemmelsen da? Jo, det kan jeg svare på: Etter å ha prøvd meg litt frem, så kom jeg frem til at det kan bli stilig å starte Krossrendene direkte etter Kruneranden og så strikke Kattepote- borden litt lenger opp – og deretter fortsette med Krossrender. Jeg må nesten le litt for meg selv. Det er utrolig morsomt å komponere denne kofta etterhvert som jeg strikker. Jeg tåler å være impulsiv litt her og der. Det meg selv jeg strikker til, og kofta blir unik for meg.

Why this change of mind then? Yes, I can answer:  I came to the conclusion that it might be cool to start directly on the «Krossrendene» after «Kruneranden», and knitting the Cat’s Paw-border a little further up – And then continue knitting «Krossrender». I have to laugh at myself. It’s incredibly fun to compose this jacket, just as I knit. I am a little bit impulsive here and there. I knit this jacket to my self and it will be quite unique to me. 

 I morgen får vi se hvordan det går med
Kattepote- borden. Følg med =)

 

11 responses »

  1. Spennende 🙂 Gleder meg til å se den komme til liv 🙂 Det er lov å ombestemme seg… Jeg legger planer for hva jeg vil gjøre og ombestemmer meg i hytt og tåkeland jeg… Jeg har alltid vært sånn, og kommer for alltid til å forbli sånn…

  2. Hehe. det er lett å ombestemme seg både en og to og tre ganger. Gleder meg til å følge med videre

  3. Ja takk og lov for at vi kan ombestemme oss. Det er likevel godt å høre at jeg ikke er alene om «ombestemmelighetene». Takk Charlotte og Gyldenkron for støtte og support. =)

  4. Du er så god altså. Er så spent på korleis den vert. skjønner ikkje så mye av desse bordene dine, så eg gler emg til å sjå resultatet. Fin helg ønsker eg deg

  5. Ha ei fin helg, du også Greta – og takk for kommentaren. Resultatet kommer etterhvert =)

  6. Herlig å kunne ta seg kunstneriske friheter underveis, og det ser det ut til at du gjør her. Herlig, blir spennende å se kofta/jakken ferdig.

  7. Fin blir den uansett hva du bestemmer deg for!! 🙂 Fortsatt god helg!

  8. Artig! Så langt ser det i alle fall stilig ut! Heia, heia!!!

  9. Ja Sissels, kunstnerisk frihet er bra =)

  10. Takk takk Teshastrikk =)

Legg igjen en kommentar

