RSS Feed

Happy Valentine and knitting

Aller først: Riktig til lykke med Valentinsdagen, eller «Alle Hjerters Dag» som dagens også kalles noen steder.  Nå har vi jo ikke noen særlig tradisjon for å sentrere våre uttrykk av kjærlighetserklæringer til kun én dag i året, her i Norge, men det er da hyggelig å vise at man setter pris på hverandre så jeg tenker at dette er da ikke så dumt. Jeg bryr meg ikke om å fokusere på handelsstandens negative innflytelse på oss, kjøpepress, ekskludering av alle som ikke markerer dagen eller blir markert, etc, etc. Jeg fokuserer heller på det som er positivt og hyggelig – Som det at jeg ble møtt med en nydelig blomsterbukett da jeg kom hjem fra kurs i dag. Min kjære gubbelille ville markere vår kjærlighet. Det setter jeg veldig pris på.

At vår kjære skjønne cockergutt også ville vise sin kjærlighet til er jo bare kjempekos – Han er en ekte valentiner og logret så med halen da han ville overrekke meg det kjæreste han vet; lekeanda si, så bildet ble desverre litt uklart – Men det får stå sin prøve. Han er så jo gullende skjønn =)

First thing first: Happy Valentine’s Day. Here in Norway we don’t have any tradition of centering our expression of love to one single day of the year, but it is nice to show that you appreciate each other so I think that celebrating Valentines day may be both positive and enjoyable – As I was met with a beautiful bouquet of flowers when I got home from classes today. My dear little old man wanted to mark our love. I really appreciated the gesture. 

That our dear little cocker- boy also wanted to show his love today, was really quite as well – He is a true Valentine and his tale wagged so much when he reached me his toy duck, that the picturing unfortunately became a bit unclear… But that’s ok, I think – He is so gorgeous =) 

 

 

Valentinsdags- kursstrikking

For etpar dager siden lovte jeg dere bilder av Fanakoftestrikking i det offentlige rom. Det løftet må jeg også holde. Jeg går altså denne uken på kurs – Grunnopplæring for verneombud og HMS- arbeid. Der er selvfølgelig Fanakofteprosjektet med. Slik jeg antok på forhånd, så har det blitt tid til litt strikking på forelesningene. Jeg strikker ikke raskt, men det er heller ikke poenget mitt, for da får jeg bare vondt i armene mine. Neida – Det går sakte men sikkert fremover. Jeg ble i dag ferdig med 8. Krossrad, og innser at jeg har mange krossreder igjen før jeg kan begynne på halsfellingen. Men jeg har det ikke travelt og jeg koser meg med strikkingen. Mønsteret er akkurat passe ukomplisert til at jeg klarer å følge godt med på forelesningen, samtidig med at jeg strikker og noterer.

A couple of days ago I promised you some photos of my Fana jacket knitting in public places. I keep my promises. This week I’m attending a course of Basic Training for safety representatives and safety work. As I anticipated there has been time for some knitting during lectures. I do not knit fast, but slowly my knitting still is progressing and I enjoy knitting. The pattern is quite uncomplicated and I manage to keep an eye on the lecture, while I knit. 

4 responses »

  1. Wow, her går det framover 🙂 Så gøy å se! Den ser ut til å bli kjempefin!

  2. Takk Charlotte – Jeg gjør så godt jeg kan, og forløpig ser det lovende ut, syns jeg også =)

  3. Det er så koselig å følge strikkingen din. Det skal ikkje vere stress å strikke. Det gidd ikkje eg heller. Strikker så fort eg vil kvar dag. Derfor har eg alltid litt ekstra tid på det eg skal strikke for andre. I tilfelle eg vil ta det rolig ein dag eller to.
    skjønne blomster. slikt liker vi å få

  4. Helt enig Greta – Vi liker ikke stress, men vi liker blomster 😉

Legg igjen en kommentar

