RSS Feed

Hverdagslykke i en kurv

Hverdagslykke – hva er det?

Det fines nok utallige og ulike svar på dette spørsmålet – Alle like gode og aktuelle, for den det gjelder. Hva er da hverdagslykke for meg? Mange ting, faktisk, og her er et lite utvalg av ting og aktiviteter som  for tida representerer hverdagslykke for meg:

  • Stille rolige morgener
  • En varm og glad hundesnute- hilsen når jeg kommer hjem fra jobb
  • At gubbelillen lager middagsoverraskelser
  • Telefon fra ungene eller ei venninne
  • Varm, sterk nytrukket kaffe etter middag
  • Primulablomstring i vinduskarmen eller en bukett tulipaner
  • Tur i skogen
  • Besøk på bloggen min
  • Fuglekvitter på seinvinteren (løfte om vår)
  • Fanakofte- forventninger fra strikkekurven

Og ikke minst – En rolig kveldsstund med Fanakofte- strikketøyet i hendene. Da kjenner jeg virkelig på øyeblikkets hverdagsglede. Faktisk så kan jeg stadig vekk kjenne på forventningsgleden om kveldens strikkestund, mens jeg er på jobb gjennom dagen – Det er veldig motiverende =)

Hverdagslykke i en kurv..

Hva er hverdagslykke for deg?

6 responses »

  1. Heisan. Hverdagslykke for meg er at barna og barnebarna mine har det bra, en skjønn, liten Mini-barnebarn på pappa-besøk, en Gubben som snekrer eller kommer hjem med noe han håper vil glede meg, en deilig kopp med kaffe og to biter med sjokolade, enten på senga om morgenen, eller etter middag, og ja, absolutt det å få besøk og kommentarer på bloggen 🙂 🙂 🙂 for blogging er for meg en måte å få utløp for mine kreative krumspring, men også belønning, oppretteholdelse av en adferd, knis, Men jeg elsker også å kunne dra på mine tre yndlingsbutikker, og komme hjem med noe jeg ønsker meg. Og butikkene er: Finn-roen, Sarpsborg, Gjenbruket.no, Moss og Home & cottage, Sarpsborg 🙂 Men det er også en hverdagslykke , det å kunne sette mitt preg på hjemmet vårt. Og her kommer jo strikking/ hekling/ veving inni bildet. Så når mine kreative krumspring fører til en egen designet strikke-pute, eller egen designet og selv-vevd løper så gir det en egen lykke i hverdagen. Klemmings Grethe, som absolutt anbefaller Gjenbruket nede ved Fossen i Moss, en tur. Butikken er åpen torsdag, fredag og lørdag. (Tror det var sånn 🙂 )

  2. Kjenner meg igjen i disse betrakningene, ja!
    Godt når man han «kontroll» på de ytre omstendighetene og med god samvittighet kan sette seg ned i godstolen med en kopp te og kanskje en sjokoladebit. Med strikketøyet klart på armlenet mens man sjekker bloggen og ser at: heisann! her har det vært besøk siden sist. Koselig!!!

  3. Kvardagslykke er så mangt. Ei fin privat meldig på facebook, En kort mail/teksmelding fra min kjære i løpet av dagen, att alle mine barn/svigerbarn/barnebarn har det bra der dei er, alle er friske, kose stunder med strikketøyet, eit nytt oppdrag, bsøk fra ei vennine, koselig stund sammen med min kjære på kvleden, å vokne opp om morra og vite att du ahr ein heil dag forann deg som du akn bruke til det du vil.

  4. Gode betraktninger om hva hverdagslykke er for deg Grethe – Koselig 🙂

  5. Takk Teshastrikk – kontroll over ytre omstendigheter er ofte bare en ønskedrøm i mitt liv, men desto mer lykke når kontollen oppnås en gang i blant 😉

  6. Takk Greta for at du deler dine betraktninger om hva som utgjør hverdagslykke for deg. Jeg støtter absolutt den gode tanken om det å ha dagen om mulighetene foran seg =)

Legg igjen en kommentar

