RSS Feed

Planning the next step..

Det går sakte men sikkert fremover med koftestrikkinga mi. Krossrand for krossrand så vokser bolen. For å få litt variasjon, så har jeg begynt å planleggemønsterutforminga for ermene, som jeg tenker skal få litt mer dekor enn bolen. I allefall skal jeg ha «Rutabord» i stedet for vrangbord, og deretter «Krunerand» og «Katta- potar».

Det er særlig denne koftevarianten som inspirerer meg, og jeg kommer stadig tilbake til at jeg ønsker at kofta mi skal bli ganske lik. Jeg syns det er litt stilig med Kattepoter istedet for Åttebladroser, som er mest vanlig på Fanakofter nå til dags. Den blir liksom mer feminin med Kattepote- bord, syns jeg.

Slowly but steady I’m progressing with my Fana Jacket knitting. Krossrand for krossrand the body is growing. In order to get some variety, I have begun to plan the pattern for the sleeves, which I think will get a little more decorative than the body. In any case, I have the «route table» instead of the rib, and then «krunerand» and «cat paws». In particular, I find this picture quite inspirational, and I’m tempted to knit my own jacket some what similar.

 

Ønsker dere alle en inspirerende strikkeuke,

hilsen fra en Fanakofte- strikkende Petronella 

10 responses »

  1. Nydelig den jakke, som er inspirasjonskilden din. har aldri sett slik før, men virkelig nydelig. Grethe

  2. Eg har heller ikkje sett den inspirasjonskilden din før. Tror kofta di vert ganske så unik eg. :0)

  3. Det håper jeg i allefall – Da blir den fin =)

  4. Nydelig jakke du strikker deg. Er så imponert jeg over dere som setter i gang med slike prosjekter.

  5. Hjertelig takk Janne.Vanskelighetsgraden er ikke veldig stor på et prosjekt som dette – Men utfordringen er at det blir tungt for armene etterhvert som bolen vokser. Så nå legger jeg bolen litt til sides og begynner å strikke på ermene i stedet, for å få litt variasjon =)

  6. Den ser ut til å bli nydelig! (Jeg har et hemmelig ønske om å strikke en tradisjons-kofte om ikke så brått jeg også. Tør ikke si det høyt for jeg finner jo på så mye annet rart innimellom..)

  7. Takk Lisbeth58bula. Jeg ser frem til å følge ditt kofteprosjekt også etterhvert =)

  8. Blir kjempefin!! Jeg liker også kattepoter veldig godt, skulle absolutt hatt det på mitt Fana-plagg (som fremdeles bare er i hodet mtt pga av at andre prosjekter hele tiden prioriteres…)
    🙂

  9. Jeg sier bare: Go for it, Gnist. Kattepoter er veldig fint, så bare sett igang 🙂

Legg igjen en kommentar

