RSS Feed

Det snør, det snør…

Posted on

«Det snør, det snør, tiddeli bom.
Det er det det gjør, tiddeli bom.
Nå snør det mye mer enn før – tiddeli bom og huttemeg tu».

– Torbjørn Egner –

Jeg hadde virkelig innstilt meg på vår, nå. Hadde til og med tatt frem vårjakke og småsko – Lenge leve optimismen =)
Derfor var jeg ikke veldig fornøyd når jeg i morges våknet til 10- 15 cm snø og sludd. Når jeg atpåtil hadde mageverk og hodepine  så hang gjeipen etterhvert temmelig langt nedpå… Huff og huff.

Men men – 2 Ibux, en lett frokost, litt jobb, deilig kaffe latte men ei teskje honning, ullteppe, noen Ole Brum- sitater og et herlig strikketøy utover ettermiddagen – Det gjør susen, og nå har jeg fått tilbake mitt gode humør. Jammen hjelper det å se livet litt i perspektiv, slik Ole Brum alltid er så knakende god til.

 

 ”Det var det,” sa Ole Brumm til seg selv. ”Og nå vil jeg ganske enkelt gå hjem og se hvor mange klokken er, og kanskje vil jeg ta et skjerf rundt halsen, og så vil jeg gå til Tussi og synge sangen min for ham.”

 

Takk for i dag – i morgen er en ny dag med nye muligheter 🙂 

4 responses »

  1. He-he, jepp våren er alltid ustabil. Vi venter på at våren skal komme, slik at vi kan få satt opp et nytt helårstelt. Satser på at påska er en perfekt tid. Selv om vi har opplevd den påske og snø. Jeg husker til og med den gangen snøen kom 17. juni…… klem Grethe

  2. Huff ja Grete – Jeg kan til og med huske st.aften med polvotter, lue og snø på grillpølsene – Men sånn vil vi IKKE ha det i år. Dermed basta! Tenker det blir fint med helårsteltet deres, når det kommer opp – Lykke til. Klem

  3. Så bra att når endener god er allting godt. Ha ei flott helg

Legg igjen en kommentar

