RSS Feed

Signs of Spring

Posted on

Fokusen i bildet er kanskje ikke helt topp, men ser dere nøye etter - vil dere oppdage Gåsungene på treet. Dette er ei svær gammel Selje, og Gåsungene sitter tett i tett overalt på greinene. Det var et flott syn =)

For få dager siden, skrev jeg om snøen som igjen lavet ned og fordekte min gryende vårfølelse.. Nå er alt snudd på hode igjen – Sola skinner fra skyfri himmel, småfuglene kvitrer, gåsungene og hestehoven spretter og det lukter vår ute. Jeg kjenner vårfølelsen langt inn i hjerterota igjen – Herlig herlig 🙂

A few days ago, I wrote about snow that covert my budding spring feeling .. Now all is turned up side down again – The sun is shining from a cloudless sky, birds chirping, and it smells like spring outside – Lovely lovely 🙂 

 

Når været er sånn som nå, så bare må jeg ut og nyte. Både i går og i dag, har jeg og gubbelillen hatt med oss bikkja og ruslet og gått, og virkelig latt sola varme både sinn og kropp. Vi har lett etter vårtegn i grøftekantene og funnet små  skatter både hist og her.

Both yesterday and today, my Hubby and I walked the dog for a while and really let the sun warm both mind and body. We’ve been looking for signs of spring in the ditch edges and little treasures found both here and there. 

 

Den lille runde gule prikken midt i bildet, er altså en Hestehov som er i ferd med å åpne blomsterknoppen 🙂

Litt tid til annen hygge og kos, enn bare solnytelse, har det også blitt tid til i helga. I Går reiste jeg og gubbelillen inn til hovedstaden og rusla en tur på Grünerløkka og langs Akerselva sammen med gode vener. Der ble det anledning til både kafébesøk og utepils i det fine vårværet. Noas Ark het kafeen vi besøkte. Der var det både veldig hyggelig atmosfære, god service, moderate priser og kjempegod mat. Vel verdt gjentakende besøk!

 

 

Møllefossen, Akerselva.

I løpet av helga så har jeg også bestilt meg to nye Symphonie Wood rundpinner 40 cm, fra Strikkinnom.no, nr 2,5 og 3,00 mm. Jeg trenger rundpinnene for å gjøre ferdig ermene på Fanakofta mi. Jeg er kommet såpass langt opp på erme nr 1 at det begynner å bli en utfordring å holde alle maskene på plass på pinnene mens jeg strikker. Og da er det lurt å ordne resten med rundpinner, tenker jeg. Det ville jo vært mektig irriterende om jeg skulle miste noen masker og kanskje ikke oppdage det før senere… Nei – huff. Da går jeg heller tilbake til bolstrikking mens jeg venter på nye rundpinner.

 

Ha ei fortsatt fin mars- helg alle sammen –
Gryende vårhilsen fra Petronella 

 

 

9 responses »

  1. Det er deilig med vår! Her har vi hestehov og krokus, og ikke minst strålende sol i dag.

  2. Må nesten sei att eg vart litt misunnelig når eg hører om deres turer på Grynerløkka. Der skulle eg ha vøri :0). Her ser vi ikkje noe ut av vinduet, nesten. Skikkelig tung tåke. Håper å kunne vandre der i sommer, men vi får sjå kva som skjer.
    Ønsker deg ei flott ny uke. klem

  3. Ja Grünerløkka er fin, Greta =)
    Ha ei fin uke, du også. Klem

  4. Å! Vår! Er det sant? Fine bilder!

  5. Takk Tesha – Ja vi har hatt vår denne helga, og i dag viste graderstokken 15,5 plussgrader kl 1400. Det var utrolig herlig, og jeg nyter vårfølelsen så lenge den varer. Det er ennå veldig tidlig, så vi vet jo at det kan komme mye snø og sludd før vinteren gir seg helt for i år. Men bestillingen til moder natur, er at nå vil vi ha vår =)

  6. Ser deilig ut med litt vår, her er det Full Vinter og vel så det, med brøytekanter høye som hus, så vi må nok bare smøre oss med tålmodighet ei stund til. Ha en fin strikkedag:-)

  7. Huff – vinter ennå høres ikke bra ut. Det var blant annet varigheten av mørketida og den lange vinteren som førte meg sørover som klimaflyktning for 25 år siden.. Men det er vel sånn med vårt langstrakte land, at vi må regne med store klimatiske variasjoner. Kanskje er dere så heldige der du bor, at dere kan glede dere over midnattsol og lyse netter i sommerhalvåret? De lyse nettene kan jeg i allefall kjenne at jeg stundom lengter etter.
    Ha en fin strikkedag du også, ems =)

  8. Så herlig med vårtegn. Håper ikke vi blir skuffa mer i mars/april. Lengter etter lettere tøy. jeg! Og siden mannen min ikke leser din blogg, kan jeg si det her: det må gjerne bli snøløs påske for meg (han har ny snøscooter i år og vil bli kjempeskuffa hvis det skjer). Ifjor var det jo varm påske hjemme på verandaen- og jeg syntes det var helt herlig å være hjemme med dusj, åpne butikker og ingen pakking og planlegging som da vi drar til fjells.
    For noen år siden tok søsteren min oss med på en lang tur langs Akerselva og det var en skikkelig koselig spasertur i Oslo. Kafeen du anbefaler er ukjent for meg, så den skal jeg legge meg på minne!

Legg igjen en kommentar

