RSS Feed

Easter Holiday – knittings is great

Posted on

Endelig er jeg ferdig med semesterets gruppeeksamen for videreutdanning i psykisk helsearbeid. Det var utrolig deilig å kunne levere fra oss en ferdig oppgavebesvarelse i dag, selvom det også har vært både spennende og interessant å skulle klare å produsere et godt produkt sammen med 7 andre personer, i løpet av en kort uke. Det viste seg å gå greit – og nå er vi slitne og lettet alle sammen, for nå er det over 🙂

Nå kan jeg altså ta fullstendig ferie fra alt av studier, og bare konsentrere meg om alt det positive jeg har lyst til å gjøre fremover – Kosestrikke så mye jeg bare vil, lese god skjønnlitteratur igjen eller bare late meg. Fanakofte- strikkinga mi går fremover, og jeg blir varm om hjertet hver gang jeg titter opp i strikkekurven og ser på dette flotte strikkeprosjektet som jeg har planlagt så uendelig lenge – Og som jeg nå er så godt i gang med. Jeg kjenner allerede at jeg kommer til å bli innmari fornøyd med kofta når den blir ferdig.

Jeg har forresten pyntet strikkekurven til påske,
så nå er den jammen blitt passe glorete påskeglad og fin, ikke sant? 🙂

Jeg er også  kommet litt videre på den blågrønne Faerytale Sakura’en min. I allefall har jeg tatt nytt bilde som gjengir fargene på en bedre måte. Etter å ha strikket litt mer enn forrige gang jeg skrev om Sakura’en, så er jeg blitt mye mer fornøyd med hvordan disse to fargene fungerer sammen. Og ettersom jeg skal ha denne halsen selv så er det jo veldig greit at jeg selv er fornøyd med fargesammensetningen. Det gjenstår ennå ca 1/3 av halsstrikking før jeg skal begynne å øke for å få den ønskede formen. Håper virkelig jeg klarer å etterligne økningen fra forrige Faerytale Sakura. Den er jeg nemlig veldig fornøyd med og jeg har brukt den mye både i vinter og i fjor vinter. Denne typen «ponchoaktige» hals, eller Capelett som de visstnok sier på amerikansk, luner så godt ettersom den går ut over skuldrene, uten å bli så lang at den hemmer armbevegelsen – som av og til ponshoer kanskje kan gjøre.

Sist men ikke minst, så må jeg bare vise dere disse alldeles vakre Vårkrokusene som bare helt av seg selv har poppet opp midt på plenen vår. De lyser så vakkert i vårsola at jeg kunne ikke la være å fotografere dem. Snakk om å bli varm om hjertet 🙂

Finally, I finished the semester with a group examination. I’m now looking forward to a really long vacation from all the studies, and just concentrate on the positive things in my life – Knitting, reading good literature, and having a great time with my family. Knitting my Fana jacket is going nicely and pleasant forward, and my heart is warm every time I look into my knitting basket, at this great knitting project. I already know that I will be sooo happy with this jacket when it is finished.

I’ve also come a little further on the blue-green Faerytale Sakura Cowl/Capelett. In any case, I have taken a new pickture that reproduces the colors of a better way. After knitting a little more than the last time I wrote about Sakura, I’m much happier with the way these two colors work together. 

Ha en riktig fin dag – Have a nice day

– Petronella – 

13 responses »

  1. Klar for påskeferie, skjønner jeg. Strikking og påske hører i sammen, det er helt sikkert. Akkurat som krim, godis og solo 🙂 Ha en flott påske! klem Grethe

  2. Gratulerer! Kos deg masse og nyt dagene. Strikking er jo alltid kos 🙂
    Her blir det ca halvparten av påska hjemme og andre halvparten på hytta. Har en konfirmasjon uti mai, så litt må fikses på hverandaen for å få plass til gjester. Har heldigvis fått en genial idé, he, he …. Vi tenker å bruke første delen av påsken til dette.
    Ha en fin kveld!
    – klem 🙂

  3. Ja akkurat i dag er jeg klar for påske, Grethe. I virkelighetens verden må jeg nok også jobbe noen dager av påska, men det kjennes godt å pynte litt og tillate meg litt kos nå som eksamensoppgaven er innlevert 🙂

  4. Høyres ut som dama ahr det bra med seg sjølv og att livet er verd å leve. Sånn skal dete vere. Kos deg masse fremover du vennen

  5. Ja jeg kan tenke meg at du er full av kreative ideer, også på verandafiksing, Tove 🙂
    Kos deg masse i påsken og takk for den hyggelige kommentaren – Klem

  6. Takk i lige måde, snille Greta – klem

  7. Fin hals!!! (med pent smil over!) Nå kan du kose deg alt du vil! Det fortjener du etter eksamen. God påskeuke og god strikk.

  8. Jeg håper det er den flotte ekstremt påskepynta strikkekurven du smiler av, Lisbeth, for den fortjener jammen et smil – full latter gjerne. Jeg klarer nemlig ikke være seriøs for lang tid av gangen 😀

  9. Godt å høre at du ikke kan være seriøs så lenge av gangen. Ett av mine motto er: litt tøys og tull hver dag!!

  10. Kos deg med strikking og påske.

  11. Takk i lige måde Anne-Britt 🙂

  12. Godt jobba! Nå har du virkelig fortjent å kose deg med det du har sett fram til. God påske til deg også!!!

  13. Takk for oppmuntrende og fine ord. Da vil eg berre ønske deg og ei super påske. Regner med att du får bedre ver enn utsiktene er her. Men skal kose emg etter kvart eg og. klem

Legg igjen en kommentar

