RSS Feed

Easter Sunday knitting

Posted on

Nytelse i et påskeegg

Stillheten på 1. påskedags morgen er god, syns jeg. Påskens mest selskapelige intensitet er vanligvis nedadgående og enda er det litt mer igjen av ferien – nok til å slappe totalt av og hente energi og krefter til en ny arbeidsperiode.

Påskenostalgi etter kreative unger..

Selv har jeg nydt påskedagene til det fulle i år. Studenterungene er hjemme på påskeferie og Gubbelillen har hatt influensa hele uka.  Aktivitetsnivået har vært begrenset på oss alle fordi vi har trengt å koble av litt. Det har derfor blitt late dager med god mat og drikke, rolig underholdning som brettspill, strikking, god litteratur, rusleturer i nærområdet og lange filmkvelder.

Scrabble og strikking i påskesola er trivelig.

Påskenytelse i en kaffekopp 🙂

Strikkingen har kommet Fanakofta mi til gode. Bolen vokser og jeg nærmer meg felling for halsåpningen. Eller kanskje jeg bare skal strikke helt opp og deretter klippe til halsåpningen samtidig som jeg klipper opp fronten og åpning for ermer… Jeg er usikker. Men min indre motvilje mot å strikke flerfarget mønster att og frem og deriblant fra vrangsiden, kan nok komme til å bli avgjørende.

Påske- Fana

Det våres 🙂

The silence of 1 Easter morning is good, I think. Easter’s most sociable intensity is generally downward and yet it is a little more left of the holiday – enough to relax and get a total of energy and effort into a new working period. I have enjoyed Easter day to the fullest this year. Students kids are at home for Easter vacation. The level of activity has been limited on all of us because we needed to unwind a bit. It has therefore become lazy days with good food and drink, quiet entertainment board games, knitting, good literature, walks in the local area and long movie nights.  

God Påske/ Happy Easter !

4 responses »

  1. Her på campen har det vær mangel på tiltakslyst, så det eneste jeg har gjort er å lese. Fingrene har vært for frosne til å bruke til strikking, eller rettere sagt, jeg gadd ikke å kjase med å komme meg hjem for å hente de strikkepinene jeg hadde glemt igjen hjemme. Så strikking og maling får utsettes til påska er over. Så denne påska har vært totalt fri for kreative syssler, men nå begynner jeg å merke at det vibrerer litt i både fingre og den kreative hjernehalvdelen. Det er godt det, for jeg begynte å bli litt bekymra for om min kreative hjernehalvdel hadde svunnet hen. Fortsatt god påske. Grethe

  2. Kos deg du Grethe, med god samvittighet. Det kommer alltid en tid for de gjenglemte strikkepinnene. Varm te eller kakao og godt lesestoff gjør samme nytten når man er på påskecamping. Håper dere koser dere masse 🙂

  3. Det er akkurat sånn det skal være! (Bortsett fra influensaen,da! håper ikke den sprer seg!)
    Jeg kunne tenkt meg en smule mer selskapelighet enn jeg har kunnet ha pga egenhelsa, men det er greit uten også! Deilig med unge voksne hjemme som pludrer i stuekrokene, synes jeg. Enda et døgn pluss litt å hygge seg på før hverdagen slår til med vekkerklokke-klang!

  4. Påske er kos på mange måter 🙂

Legg igjen en kommentar

