RSS Feed

Fana på jobbmøte

Posted on

Endelig fikk Fanakofte- strikkeprosjektet min mulighet til å vokse litt igjen i dag. Den  fikk være med på jobb, og mellom kl 0830 og 1030 så koste Fanaen seg sånn at den vokste hele 2 cm = en hel Krossrand. Det høres og ser kanskje ikke veldig mye ut, men med tanke på møtet også krevde min fulle faglige oppmerksomhet og deltakelse i diskusjonene, så var jeg i grunnen veldig glad for de  rundene jeg klarte å strikke 🙂

Det var i grunnen virkelig deilig  å kjenne ullgarn og pinner i fingrene igjen og jeg merket hvor mye jeg har savnet strikkingen den siste tiden, og hvor travelt det egentlig har vært siden påske etter at flytteplanene vår virkelig begynte å bli konkrete.

Utfordringen fremover blir å klare å sette av tid til strikking innimellom pakking og rydding, maling og tapetsering, snekring og hamring. Men men – det nytter ikke å legge press på meg selv heller. Da blir det jo ikke noe kos. Og kos er veldig veldig viktig 🙂

Finally my Fana Kofte-knit project was able to grow slightly again today. It had a say at work, and between 0830 and 1030 my knit project grew about 2 cm = a whole Krossrand. It sounds and looks perhaps not very much, but in terms that the meeting also demanded my full professional attention and participation in discussions, I was actually very glad I made the few rounds. It was actually really nice to feel the yarn and needles in my fingers again and I realized how much I’ve missed knitting lately, and how busy it really has been since Easter when our moving plans really began to be specific. 

Takk for i kveld alle sammen – Ha en riktig god natt med fine strikkedrømmer

8 responses »

  1. Kos er veldig viktig. Ein kan ikkje vente flott resultat om ein strikker for ein må ikkje fordi ein har lyst. Klart du får det travelt fremover. Men slik eg kjenner deg, så liker du å ha det litt travelt. Til ein viss grad sjølvsagt, men du klarer nok det og du. Eg og gleder emg til neste gang vi treffes ein eller annan gang. klem og ha ein flott 17. mai

  2. Det går nå framover 😀 Den kommer til å bli knallfiiiiin 😀 Viktigst å kose seg 😀

    Ha en trivelig 17. mai

  3. Du har selvsagt helt rett Greta – Jeg liker jo helst at det skjer litt rundt meg. Er jo ikke altfor bedagelig anlagt, kan man si 😉
    Ha en riktig fin 17. mai du også.

  4. Takk i lige måde Sissel – en riktig fin 17.mai til deg også 🙂

  5. Så fin den blir. gleder meg til å se den ferdig :o)
    Ha en fin 17 mai-feiring i morgen du også 😉

  6. Takk i lige måde Janne – Ha en riktig fin 17. mai 🙂

  7. Ha en god helg, en god flytting og håper du får strikket litt bare for å tilfedstille strikketrangen innimellom 🙂

  8. Er veldig lite tid til strikking for tida, desverre. Men nå blir det snart forandring på det. Bare et par uker til visning nå, og etter det kan jeg kose meg masse med strikkingen igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

