RSS Feed

Pinsestrikk

Posted on

Etter en maimåned med sjauing og arbeid fra tidlig til seint – og med påfølgende lite tid til strikking og blogging, så har det denne helgen endelig vært ro i heimen og muligheter for avslapning, nytelse av sola og pinsevarmen, og ikke minst – jeg har fått tid til å kose meg litt med strikketøyet. Hurra!! Det betyr at smått om senn så vokser Fanakofta igjen. Og jeg kan endelig blogge litt igjen.

20120527-215027.jpg

Vi har hatt noen knallflotte og varme dager gjennom pinsa, så midt på dagen har det nesten vært for hett til å strikke på ei etterhvert så ganske stor ullkofte. Derfor har gjerne strikketøyet først kommet frem i kveldinga. Men du verden så koselig det er å nyte forsommerkveldene på den nybygde terrassen vår, med strikketøyet i fanget. Ettersom temperaturen gjerne synker noe i kveldinga, så luner det jo godt å strikke litt.

20120527-215603.jpg

Ha en riktig koselig pinsehelg, dere også 🙂

4 responses »

  1. Hei vennen. Sånn stor kofte er ikkje det rette strikketøyet på dagtid i sterk sol nei. Men om kvelden perfekt. Nesten så det er litt dumt att dere ikkje ahdde terassen før dere skulle til å selge :0)
    er ikkje så lenge att på kofta no da. Vert den ferdig før dere flytter nordover?
    vi har også nydelig ver. Tror det skal bli ganske bra i dag, om kanskje ikkje slik som det ahr vore. Kosa deg videre i varmen

  2. Koselig å se /lese! Godt du finner litt tid til hygge innimellom og. Her er det blitt litt kjøligere igjen, så hvis jeg skal benytte veranda denne uka, kan det hende jeg trenger sokker og min gode tverrstrikkede poncho. Ha en fin uke!

  3. Den kofta der var utrooolig inspirerende altså! Har ikke sett denne varianten før, og jeg er dypt fasinert. Gleder meg virkelig til å se det ferdige resultatet! Nydelig!!!!

  4. Hjertelig takk frk.badegakk. Jeg koser meg med koftestrikkinga 🙂

Legg igjen en kommentar

