RSS Feed

Fana på en trøndersk terrasse…

Posted on

Så er man i Trondheim for å ta «nyhuset» nærmere i øyesyn. Oi oi – her er det mye som må gjøres før huset blir innflyttingsklart.. Heldigvis er det bare overflatebehandling som må til, men det må nå gjøres – og ting tar tid. Særlig er det viktig at vi planlegger godt sånn at vi slipper å gjøre ting på nytt senere. Så vi planlegger og planlegger – nytt kjøkken, panel og vegger, parkett og fliser. Og så må vi også sette opp et gjerde rundt hagen slik at bikkja også kan kose seg trygt utendørs. (Phuh!!, tenker jeg). Men det går nok bra. Heldigvis for meg så har jeg en driftig og flink ektemann og to supre ungdommer som alle er villige til å stå på sånn at det meste er i orden til vi flytter inn i slutten av juli.

Men akkurat nå så nyter jeg et øyeblikks sol på den trønderske terrassen, sammen med bikkja og fanakofte- strikketøyet. Terrassen er slitt men det er deilig i sola likevel, og til neste år så renoverer vi terrassen også.
Uansett så koser jeg meg og strikker noen masker slik at Fanakofta mi vokser litt igjen.

20120620-130147.jpg

Som dere ser så koser bikkja seg også 🙂

Ha en riktig fin dag alle sammen !

6 responses »

  1. Fana er et klassisk og flott mønster!
    Nussen hårtopp på vofsen 🙂

  2. Takk Kari for koselig kommentar vedr både kofta og vofsen 🙂

  3. Du blir ikkje arbeidsledig med det første med andre ord. Og det var du vel klar over. Kos deg før alt arbeidet setter igang. ting tar jo tid, så det kan jo hende att ikkje alt blir ehilt ferdig. Men lykke til og stå på.

  4. NEi arbeidsledig blir vi ikke med det første, men det er helt greit – Vi liker å ha noe å pusle med. Og med stor sannsynlighet blir det god tid til kosing også 🙂

  5. Dette blir kjeeeempespennende! Gleder meg til fortsettelsen (lett for meg å si som sitter på trygg avstand fra alt arbeidet..)

Legg igjen en kommentar

