RSS Feed

Knittings in the Summer- Rain

Posted on

Hva gjør man på en junifredag ettermiddag, etter jobb, når man er sliten og trøtt og det høljeregner utenfor? Jo, man bruker noen minutter på å gremme seg, klage litt og furte. Og deretter innser man fordelene og snur det dårlige humøret til fornøydhet og glede. Sommerregn betyr frodig hage og frisk luft. Sommeregn betyr også fri fra alt utearbeid og legitimering av koseaktiviteter innedørs. Jeg kan dermed ha fullstendig god samvittighet når jeg setter over en gryte med deilig Bacalao på ovnen, kler på meg tykke sokker og ulljakke og kryper opp i sofan med et glass hvitvin og strikketøyet, mens jeg venter på at sødmefylte dufter skal spre seg fra kjøkkenet og fortelle meg at middagen er ferdig.

Akkurat i dag har jeg pause fra Fanakoftestrikkingen min, så mens jeg venter på middagen så strikker jeg på den blågrønne Sakura cowlen/skuldervarmeren jeg begynte på tidligere i vår. Takket være tykke pinner (8,00 mm) og fluffy Faerytale alpakkagarn fra DSA så vokser skuldervarmeren raskt, og er jeg heldig så klarer jeg å ferdigstille den i løpet av kvelden. Den skal bli lang nok til at den rekker godt over skuldrene og omtrent halvveis ned til albuen, tenker jeg. Da vil den lune godt utover høsten nå de trønderske høststormene setter inn.

 

Today it’s raining, and the cold wet raindrops are making me feel like the summer is lost. So I have to change my mind and turn bad thinking over to positivity. So – I’m making a pot of Bacalao for dinner, and while  the stew is boiling on the stow, I’m curling up in the sofa with a glass of white wine and a knitting project. I’m knitting a Shrug, based on my own pattern Sakura Cowl, using the recommended yarn Faerytale from DSA and cirkular needles no 8,00 mm. If I concentrate real hard, I might even finish this project tonight. 

Her ser dere økningene bedre: Alle økningene skjer på hver side av to midtmasker, liksom «greiner ut fra en stamme» 🙂

Ha en riktig fortreffelig fredagskveld, da dere! 

10 responses »

  1. Sånn skal det vere. snu det som trykker ein ned til noko posetivt. Vi er jo vår egenlykkes smed. vi kan velge å vere sur og lei eller sjå det posetive i det emste og vere glad for alt ein har. godt å veksle mellom strikketøyet også. I dag holder eg på med eit sjal eg begynte på i januar og det vert kanskje ferdig til jul hehe. Ønsker deg ein frin fredagskveld også

  2. Så sant som det er sagt Greta – Lykke til med sjalet ditt 🙂

  3. Vellykket fredag 🙂

  4. Jepp, Liv- Toril. Vellykket fredag 🙂

  5. Sånn er den rette ånd! Jeg anbefaler ellers gjøkur-metoden. Ut og inn ettersom været skifter..
    Jeg har også fått en velsignet fri fra luking (og lukker øynene for villniset som viser hele nabolaget at Mannen i Huset ikke er helt på topp denne sommeren!)
    Kose seg skal man kunne, ute som inne.
    Bacalao… himmelsk! Her er det bare jeg som liker det, men jeg får det hos søsteren min av og ti. Det er bare såååå godt.

  6. Så deilig. Regnværsdager kan være fine de, bare man gjør de rette valgene. Nydelig middag ble det jo også. 🙂

    Ha en god sommer!

  7. Hehehe, kjenner meg så igjen! Man kan snu det meste til å bli positivt. 😀

  8. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, tenker jeg innimellom. Skjønner du har det på samme viset. God helg Lisbeth 🙂

  9. Ønsker en riktig finfin sommer til deg også, Mimouna, og takk for koselig sommerkommentar i bloggen 🙂

  10. Vi kan i allefall gjøre vårt beste, Hobbymegler. Det kommer veldig mye godt ut av positiv innstilling og god innsats – Ha en fin sommer 🙂

Legg igjen en kommentar

