RSS Feed

Fana på en lørdagskveld

På en lørdagskveld tidlig i august. Norges håndballjenter har vunnet GULL i finalekampen mot Montenegro i OL 2012 (HURRA 🙂 !!!), og jeg koser meg med å strikke på Fanakofta mi. Mønsteret er bare SÅ fint, syns jeg. Men det tar tid å strikke krossrendene og progresjonen har ikke vært mye å skryte av de siste månedene. Sommeren har dessuten vært totalt fullspekket av flyttinga vår, så det har desverre ikke blitt så mye tid til hverken koftestrikking eller annet håndarbeide. Derfor er det desto hyggeligere når jeg endelig kan ta frem strikketøyet igjen og kose meg denne lørdagskvelden.

20120811-225159.jpg

I dag kjøpte jeg 400 gr Mor Aase raggsokkegarn. Dette til tross for at jeg allerede har sokkegarn i lageret mitt. Problemet er bare det at garnlageret mitt er nedpakket i div flytteesker som jeg ikke har kontroll på ennå.. Og; om en liten uke starter forelesningene på masterstudiet i Helsevitenskap, og da må jeg ha noen enkle forelesningsstrikkeprosjekter med i sekken. Sokkestrikking virker helt perfekt. Kanskje får jeg også unna noen julegaver på den måten, og garnlagetet mitt kan jeg jo få orden på sånn etterhvert. Det har ikke allverdens hast, og jeg har som kvinne allerede så mye annet å ha dårlig samvittighet for, at dette klarer jeg å la være å ta inn over meg 🙂

20120811-231334.jpg

Yeah- hurrah!! Norway won the Olympic Gold medal tonight! I’m so happy, and I’m knitting again on my Fana jacket. I’ve also bought som new Sock yarn, for knitting some few Christmas Presents. Looking forward to these projects.

 

Ønsker dere alle hjertelig tillykke med OL- gullet, og ha en fortreffelig weekend!

6 responses »

  1. Hei. skjønner godt att det var kjekt å kunne ta frem att storprosjektet ditt. Den har vore med på mye rart den kofta. Det vil bli mange minner knyttet til den.
    veldig greit med lette strikketøy til slike anledninger ja. Det gjelder å ha mye rart på pinnene.
    Begynner å få inn noen bestillinger eg no, og det er kjekt. Strikkekontoen min er ganske så tom. kjekt å få fylt opp att både den og få litt Jobb att. Så ein kan føle seg litt mer nyttig hehe
    Ønsker deg ei flott helg

  2. Fanamønster er flott, og det går jo ikke av moten heller.

  3. Ja ikke sant Christina – Fanamønsteret er tidløst og kan strikkes i utallige flotte varianter. Takk for koselig kommentar 🙂

  4. Jeg syns det er morsomt med disse småhistoriene rundt Fanakofta – Den får nesten en egen liten personlighet 🙂

    Lykke til med dine egne strikkebestillinger. Det er både godt og viktig å oppleve at man er nyttig. Da får jobben man gjør mening 😉

  5. Master … Jeg er så imponert. Håper det blir artig å åpne alle pappeskene etterhvert

  6. Takk Lisbeth – Selv er jeg mest skjelven men likevel er jeg også litt stolt og tenker at dette blir veldig spennende 🙂

Legg igjen en kommentar

