RSS Feed

Rosa sokkeball..

Mine nye strikkepinner; Cubics’ Symfonie Rose Double Pointed Needles fra KnitPro, fungerer helt utmerket. Pinnene er gode å holde i og garnet glir godt uten å gli av pinnene. Første rakksokk er derfor godt underveis i Rosa/sort- melert og grått/hvitt-melert Mor Aase raggegarn. Helt ypperlig! Og i morgen legger jeg opp til sokk nr 2. Jeg har nemlig funnet ut at det er morsommere å strikke sokker når jeg strikker to på en gang, enn om jeg strikker en først og den andre sokken etterpå. Sokk nr to blir da raskt veldig kjendelig å strikke. Dessuten kjennes det lettere å følge med på antall runder som strikkes samt strikkefasthet, når jeg kan samkjøre strikkingen av begge sokkene. Det gjelder å finne den måten man syns det fungerer best for en selv, tenker jeg.

Videre oppdatering følger..

6 responses »

  1. Så gøy å høre at de er gode i bruk. Jeg strikker veldig stramt, og har skjønt at slike pinner da kan være gode å bruke. Flotte sokker som blir til

  2. flotte pinner du har fått tak i. Du har vel nok pinner snart hehe. eller man får vel aldri nok av det. Ja ein må gjøre det på sin måte alle, da vert det best. Kos deg emd sokkestrikkingen din du

  3. Gjør som deg når jeg strikker sokker, votter og ermer på gensere. Av en eller annen grunn tror jeg det går MYYYYYYE fortere på den måten 🙂 Hvordan er forresten Mor Åse-
    garnet å strikke av?

  4. Så veldig mange pinner har jeg neppe, men jeg har sikkert så det holder. Det er nå gøy med litt nytt utstyr innimellom likevel, og forbedringer har man ikke vondt av vet du Greta 😉

  5. Mor Aase- garnet virker sålangt helt greit å strikke med, Janne G. Det glir godt på pinnene og er ikke trådt i hånden, sålangt heller ingen knuter eller skjøter. Evaluering vil imidlertid foretas fortløpende 🙂

Legg igjen en kommentar

