RSS Feed

Tjuvstart og søndagsfilosoferinger

Jeg innrømmer å ha tjuvstartet på forelesningsstrikkeprosjektet mitt…
Det var så inspirerende med nye strikkepinner og nytt sokkegarn i fine farger. Jeg ga rettnok meg selv tillatelse til å «teststrikke» de nye pinnene, og så ble det bare så deilig befriende å fortsette å strikke. Så nå er broten strikket på begge sokkene og jeg regner sterkt med at jeg begynner på hælene i dag. Det er så morsomt å virkelig kjenne strikkeglede igjen. Tjuvstart eller ikke – jeg strikker!

20120819-095058.jpg

Jeg våknet forresten denne søndagsmorgenen til lyden av pøsregn over Trondheim. Det er jo ikke helt ideelt for solelskende meg, men det er likevel helt greit. I natt har jeg tenkt på hvor godt jeg har det. Jeg bor i et herlig hus sammen med godgubben min. Jeg har ungene i nærheten og de har det bra. Byen vi har flyttet til, imponerer meg mer og mer i forhold til høy trivselsfaktor, spennende kultur, flott natur rett utafor husdøra samtidig som vi har nærhet til sentrum. Det er så bra! Været kan visstnok være ustabilt her på trøndelagskysten, men det kan vi vel saktens tåle, vi som alle andre som bor på kysten. Så har vi noe å sutre over også en gang i blant – Aldri så galt at det ikke er godt for noe, tenker jeg.

I går kveld gikk vi tur på Trondheim Golfbane, som ligger fantastisk idyllisk til på Byåsen og har utsikt over hele byen samtidig som man er midt ute i marka. Det var en flott tur og jeg fikk tatt noen fine bilder. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med både byen, golfbanene i distriktet her, og bymarka.

20120819-101015.jpg

20120819-101213.jpg

20120819-101300.jpg

Helt til sist får dere et bilde av forholdene som mitt kjære garnlager må leve under i påvente av bedre tider. Nedpakket i esker og kartonger og stablet langs soveromsveggen, fra gulv til tak. Det positive er at jeg i allefall vet hvor jeg har sakene mine. De finnes i en av disse kartongene, og det er bare å sette igang og lete hvis behovet skulle dukke opp…

20120819-102616.jpg
Er det rart jeg har kjøpt både nytt garn og nye pinner? Jeg bare spør 😉

Ha en fin søndag alle sammen

16 responses »

  1. Regner med att du har ett varms soverom da, men alt det garnet langs veggen 🙂

  2. Kan ikke klage på isolasjonen nei, Jeanette 🙂

  3. Eg har på følelsen av att du virkelig har tenkt å trives i Trondheim. flott by og masse for deg å utforske. Og så er det nok ein ekstra bonus att barna er i nerleiken. Får håpe dei ikkje flytter på seg att da. Klart det er spennde med nye pinner og nytt garn. Lageret ditt rekker du å strikke av seinare. Og har du formye garn, så berre send ei kasse til emg :0).
    fortalte min kjære att du skrøyt sånn av Trondheim by. Det skjønner han godt. Trønderen min.
    Kos deg med garn og pinner og den fine nye byen din, vennen. klem

  4. Det tror jeg gjerne, at du tilbyr deg å overta garnlageret mitt, Greta. Du er nå elskverdig (hihi). Men du må nok regne med å drømme lenge før det skjer. Lageret mitt vil jeg nå helst ha selv 🙂
    Og ja jeg kan nok trives veldig godt her i Trondheim. Det kjennes sånn ut. Så får vi se hvor lenge vi blir her. Ungene derimot har vi jo ingen kontroll på – De lever jo sine egne liv og gjør det som passer for dem. Vi kan bare glede oss over å ha dem i nærheten så lenge det varer. Og det er helt greit. Sånn er livet 🙂

  5. Hipp hurra for strikking, nye pinner og garn. Og ny by, som det høres ut som dere kommer til å trives godt i. Du MÅTTE jo kjøpe nytt garn, der kan du jo ikke finne fram 😉

  6. Jeg støtter deg både i garnshopping og i tjuvstarting! 🙂 Det kommer jeg alltid til å gjøre 🙂 Så fint å høre at dere trives der dere bor. Det har så mye å si for hvordan man har det. Jeg har i grunnen tenkt mye på hvor glad jeg er i å bo akkurat der jeg bor også. Poden og jeg trenger egentlig større plass, men det er liksom dette med beliggenheten da. Akkurat nå er jeg så glad jeg bor nettopp her at jeg egentlig ikke ønsker å lee på meg.

  7. Takk Charlotte – Støtte er godt 🙂
    Kos deg videre med søndagen – klem

  8. Takk og lov for at det finnes fler enn meg som virkelig skjønner nødvendigheten av å kjøpe nye pinner og garn en gang i blant når det trengs. Du får en gullstjerne av meg Gyldenkron 🙂

  9. Velkommen til byen! 🙂 Og tjuvstart er lov, i hvertfall når man endelig har lyst å strikke igjen.

  10. Hei du- takk for oppmuntrende kommentarer jeg har fått på bloggen min. Jeg ser at du har flyttet til Trondheim – velkommen til byen, jeg kan bekrefte at Trondheim er en by det absolutt går an å strikke i. Hilsen Maria /Marias strikkeblogg

  11. Hjertelig takk frøken ij 🙂

  12. Hjertelig takk Maria – Jeg ser frem til mye strikking i denne flotte byen 🙂

  13. Hei 🙂 For noen flotte bilder. Gleder meg virkelig til å komme å besøke dere. Å kanskje få lov til å hjelpe dere:) Det vil glede meg 🙂 Fortsett å sett deg ned å kos deg innimellom, det trenger du!! Klem

  14. Vi gleder oss også Karin. Har tatt vare på arbeidstøyet ditt så alt er klart til arbeidsleir så snart du kommer 🙂

  15. Jaså, så du er blitt trønder du. Det ser fint ut, flotte bilder du har lagt ut.
    Krysser fingre og pinner for at dere kommer til å trives!

  16. Jajamen Felisi – nå er jeg blitt trønder for noen år, og foreløping trives vi veldig godt 🙂

Legg igjen en kommentar

