RSS Feed

Utsikt til en bro…

Høsten siger over oss med ei fart som godt kunne halvert uten at jeg ville protestert. Ikke sånn og forstå – jeg har nok å ta meg til innomhus, men jeg har liksom ikke helt nydt sommeren fra meg riktig ennå. Jeg er ikke ennå lei av å sitte ute, nyte sola, klippe plenen eller andre sommerlig aktiviteter. Ikke fikk jeg bada nok heller… Men men. Sånn er altså livet – Det er snart på tide å bli ferdig med raggsokkene og Fanakofta. Jeg trenger visst snart litt varmere tøy. Heldigvis har fanakoftestrikkeinspirasjonen begynt å stige igjen, etter en periode med uttørking. Så nå går det lettere med strikkingen også. Får vel vise frem noen nye progresjonsbilder snart.

På en av mine mange kveldsturer kom jeg over disse fine motivene som viser at høsten også har sin sjarm. Luft og farger blir skarpe når høsten gjør sitt fremtog. Det mørkner ute og jeg tenner levende lys inne og fyrer opp i peisen, mens jeg nyter utsikten over denne vakre midtnorske byen.

 

Autumn is climbing up our doorsteps. I’m not satisfied with the conditions, but still I know I soon will enjoy candlelight evenings with fire on the stove an knittings on my lap. There’s some kind of charm in Autumn season too.

Ha en riktig fin dag!

6 responses »

  1. Hei i midtnorges størest by. Vakkre bilder. Jo da høsten kan vere fin den, når det er fint ver vel å merke. er koselig inne når det regner og blåser ute, men hadde vore kosligere å kunne komme seg litt ut. Gleder emg til å sjå kofta di ferdig eg.
    ha ein fin høstkveld videre og ei super helg.

  2. Takk Greta og i lige måde: Riktig god helg 🙂

  3. Ja, høsten kom fort. Kanskje fordi sommeren var på en mandag i år, og vi ikke helt rakk å få den med oss 😉 Flotte bilder. Selv skal jeg på hytten til svigers i helga, med mariusgenser på. Og av og til skal jeg i badestampen (da uten marius..) ute i det fri, nyte 38 grader i vannet mens høsten er over oss. Ha en fin helg

  4. Høres usedvanlig deilig ut Gyldenkron. Nyt badestampen, helga og høsten. Vi får satse på at sommeren kommer på en søndag neste år – søndagsbarn skal jo være milde og lune 😉

  5. Høsten har kommet sakte men sikker her nede i sydlige strøk. Må nok sette igang med noen vinhøneprosjekt for å holde rødvina varm utover vinteren ;o)

  6. Ønsker meg veeeldig ei sånn vakker vinhøne, med både perler og bling 🙂

Legg igjen en kommentar

