RSS Feed

Regn, regn, øsende regn…

Det regner. Eller rettere sagt: det øse- pøse- regner! Yr.no fikk rett i sin spådom om «store nedbørsmengder over Trondheim i dag». Men – Det gjør ikke noe, for jeg koser meg inne som dere kan se.

20120907-140404.jpg

Koftestrikking, varm fruktte og pensumlesing. Kan det bli bedre? Vel – ja, jeg kunne kanskje byttet pensumlitteratuen med en spennende roman. Men pensum må leses om jeg skal klare denne Masterutdanningen. Så da kan jeg like godt gjøre en innsats fra starten av. Romanlesing blir det helt sikkert også tid til. Bare ikke akkurat nå i formiddag.

20120907-140850.jpg

På luftetur med bikkja i morges, kom jeg over ei vakkert regntung Rogn. De var så fargesprakende og flotte, Rognebærklasene, der de hengte dryppende våte fra greinene og liksom bare ventet på at jeg skulle forevige dem. Og nå vises de frem her. Kanskje går jeg tilbake og plukker dem etter første frostnatt for å lage rognebærgelé. Vi for se…

It’s raining, raining, raining. I don’t like it, but I accept it as one of those things I deffinately can’t do anything about. So i knit, drink lots of hot fruit Tea and read my Syllabus. That’s a good thing, isn’t it?

Trivelig fredagskveld til dere!

14 responses »

  1. Godt at man kan finne gleder selv om det regner. Og hva er vel bedre enn å kose seg med håndarbeid.

  2. ein er no berre nødd til å kose seg inne når det regner. for i år regner det masse. Men du kan å kose deg du og det er bra. rognebære var vakker. Ha ei super helg

  3. Det har du sannelig rett i Greta. Jeg er ganske god på å kose meg. Jeg gjør i allefall så godt jeg kan 🙂

  4. Takk for hyggelig kommentar Solfrid. Håndarbeidskos er virkelig sann lykke 🙂

  5. Hvordan har det seg at jeg ikke har fått med meg at du bor i Trondheim før nå? 🙂
    Regnværet appellerer virkelig til håndarbeid og kreativitet. Er det en kofte du jobber på om dagen? Det ser veldig koselig ut, syns jeg! 🙂 I går måtte jeg sette på varmeovnen hjemme, og hvis det er like kaldt i dag, skal jeg ned i kjelleren og hente ved.

    Elsker forresten rognebær. De er så fine! Jeg må gå meg en tur mellom bygene og se om jeg finner noen jeg også! 🙂

    God helg videre!

  6. Dette ser riktig koselig ut, selv med tanke på at det er pensumlesing du sysler med. Det gjleder å gjøre selv pensum til en hyggelig opplevelse! Koselig å se at du liksom er » i gjenge» der oppe-

  7. Sannelig ikke godt å vite Anna – har vært i Trondheim siden 1. August. Men man kan jo ikke få med seg alt alltid heller 🙂 Bor du kanskje her du også?

  8. Huff ja, Lisbeth – Det der med pensumlesing er en kinkig sak. Er jo så mye triveligere å strikke. Men må man, så må man 😉

  9. Åja, du har ikke vært her lengre nei? Da er det kanskje ikke sååå rart at jeg ikke har fått det med meg. 😉 Jeg bor i Trondheim, ja. Bor på Lade og rister litt småoppgitt på hodet over det rare været. 😀

  10. Været i dag er heldigvis klart og fint her i Trondheim – En vakker by forresten. Kos deg med planlegging av nye broderier Anna. Kanskje vi kan treffes for en kaffeprat en vakker dag 🙂

  11. Her regner det også.. Men det har det stort sett gjort i sommer så nå er jeg vant til regner:)

    Koser meg inne med te og strikketøy til jeg skal på jobb i kveld.

    Gleder meg til å se den ferdige kofta. Den ser ut til å bli kjempefin:)

  12. Ja ikke sant Lucky Rock – Regn blir man vant til, enten man vil eller ikke. Ha ei fortreffelig aftenvakt 🙂

  13. Jeg liker bloggen din! Ha en god helg!

  14. Takk skal du ha Elineof. Hyggelig at du sier det 🙂

Legg igjen en kommentar

