RSS Feed

Fana på biltur

Når endelig Fanakofte- strikkeinspirasjonen slår til, så er det ikke bare bare å skru den av – Jeg vet jo ikke hvor lenge inspirasjonen varer og må utnytte hver mulighet til å komme videre i koftestrikinga. Denne gangen traff inspirasjonen meg altså midt under pensumlesinga på fredag formiddag. Og da vi skulle pakke bilen for å kjøre til østlandet for konfimasjonsfeiring og helgebesøk, fredag ettermiddag, så fulgte selvsagt Fanakoftestrikketøyet med inn i baksetet hvor jeg skulle residere sammen med bikkje og datter deler av turen. Vi kosa oss – Strikketøyet og jeg – Ja bikkja og resten av bilturgjengen også for den del. Min fokus må vel imidlertid innrømmes at  fortrinnsvis var rettet mot strikkepinner, Rauma Finullgarn og prosess- strikking av Fanakofta mi store deler av veien innen kveldsmørket gjorde forsvarlig baksetestrikking umulig. Huff så tidlig det mørkner nå for tida… Men – Tross tidlig høstmørkning: Jeg fikk god uttelling for baksete- og helgestrikkinga mi. Nå er det jammen ikke så langt igjen før koftebolen er ferdig.

 

Nå sitter jeg på unversitetet for å skrive på en fremleggsoppgave i Vitenskapsfilosofi. Jeg jobber egentlig fokusert og hardt (og tar bare en liten oppgavepause for å skrive dette blogginnlegget og dele mine rare tanker med dere). Jeg gleder meg allerede til kveldens kosestund med Fanakofte- strikketøyet som venter beredt og klart i godstolen.

Ha en super strikkedag, dere også!

4 responses »

  1. Så god du er min venn

  2. Takk Greta. Jeg gjør så godt jeg kan 🙂

  3. Lykke til med både oppgava og genseren!

  4. Hjertelig takk Tesha 🙂

Legg igjen en kommentar

