RSS Feed

Fana på en fredagskveld

Høstmørket har senket deg over vårt Trondhjemske hjem. Ute regner det, men inne har vi det godt og varmt. I skinnet fra tente stearinlys har jeg etter endt uke full av hverdagslige plikter og gjøremål, endelig seget ned i sofan og fått strikketøyet i fanget. Nå koser jeg meg.

20120914-220738.jpg

Jeg titter litt på bilder som jeg har tatt i nærområdet mens jeg og bikkja har luftet oss, og strikker enda ei krossrand på kofta i kveld.

20120914-220843.jpg

Det var overraskende å komme over modne søte villbringebær på morgenturen vår i går. Jeg trodde bringebærsesongen var over for lengst. Men der tok jeg visst feil. I ei lun sørvendt skråning borti veien, der lyste disse røde søte deilighetene mot meg – og både bikkja og jeg falt for fristelsen. Vi måtte stoppe og smake litt før vi ruslet videre opp til et vann oppi bakken.

20120914-222011.jpg

Morgendisen over vannet var ikke helt borte ennå da vi kom forbi så utsikten var skikkelig vakker. Vannet så visst også innbydende ut i morgensola, for bikkja var rask til å stupe uti vannet for et bad. Jeg sto trygt og tørt på land, trodde jeg. Men bikkja var vennlig og inkluderende, så han sørget for å dusje meg godt når han ristet seg etter endt bad.

20120914-222800.jpg

Ja ja – sånn går nu dagene. Og nå må jeg avslutte kveldens blogging hvis det skal bli noe dreis på koftestrikkinga.

Takk for titten og ha ei riktig fin helg!

6 responses »

  1. Vakkre bilder fra Trondheimsområdet. Koselig å gå sånne turer når veret er så fint som på desse bildene. Kofta er vel øyeblikkelig ferdig. godt å bruke utoverseinhøsten og vinteren. du kjem vel til å savne den kofta på pinnene når den er ferdig :0). Ønsker deg ei flott helg

  2. Takk Greta – Jeg har nok enda endel igjen på kofta før den blir ferdig – Koser meg med strikkinga og stresser ikke. Den blir jo ferdig til slutt. God helg til deg også 🙂

  3. Den kofta vert deilig og varm til vinteren…..koselig med strikk i hendene.
    Idylliske flotte bilde du viser her.
    Ha det godt.

  4. Takk for koselig kommentar MarJE 🙂

  5. Der ser jo fint ut oppi Trøndelagen 😀 Og det er jo kjekt med Strikkekafè for å kunne bli kjent med nye folk på et nytt sted 😀 Ha en hyggelig søndag!!! klem Grethe

  6. Hjertelig takk Grethe – Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

