RSS Feed

Morgentåke

Mandag morgen – og tåka ligger tjukt over byen. Som et lokk av bomull.

 

 

Her oppe fra, ser tåka nesten ugjennomtrengelig ut… Det er i grunnen ganske vakkert. Det er jo nesten litt rart å synes at tåka ser vakker ut. Men når man ikke rammes personlig, så er det mye rart som kan ha snev av vakkerhet i seg – sett utenfra. Her oppe over tåkehavet så skinner i allefall sola og lufta er kald og skarp. Jeg ser det er rim på garasjetaket, så temperaturen ligger nok ikke så veldig langt over frysepunktet, selvom rimen oftest kommer idet sola renner.

Jeg tror det kan bli en fin dag i dag 🙂

 

Ønsker at dere også får en fin mandag!

18 responses »

  1. Vakkert var det. Heldig du som bor over tåkehavet. Når tåka ligger over bygda her så bor vi alle under den, nesten. Dermed liker ikkje eg tåke eller skodde som eg kaller det. Ha ein flott dag vennen. Samme veret her bortsett fra att vi ikkje ahr tåke og det er eg glad for. klem

  2. En flott dag til deg også Greta 🙂

  3. Det begynner å bli kjøligere her sønna for sinsenkrøsset også. Har vært en våt og kald helg. Hjemmeboende sønn måtte ringe oss på campen på lørdag, (hvor mor sjøl holdt på å fryse seg helt dønn), for å få vite hvordan han skulle sette i gang husets varmesystem. Men jeg ser at han bare har skrudd på panelovnen på badet, men nattefrosten er rett rundt hjørnet, så da er det greit å starte vintervarmen:D I dag er himmelen blå, og det er en vakker høstdag. Ha en flott dag. Klem Grethe

  4. Så deilig!!! Finnes ikke noe mer fasinerende enn å sitte slik på toppen å se ned på tåka :o) Ha en strålende mandag.
    ps. søknad sendt

  5. Godt jobba min venn. You go girl 🙂

    Klem

  6. Ja varme i hjemmet er viktig, Grethe. Det var jo et godt initiativ sønnen din tok da, Grethe, selvom oppvarmingen ble begrenset til badet. Da kunne du iallefall få i deg varmen der når du kom frossen hjem fra campingen. Men si meg; tar ikke campingsesongen slutt før etter at snøen har lagt seg? Jeg hører da stadig om flere frosne campingentusiaster som tross kulde og kummerlige forhold ikke vil gi seg for vinteren 😉

  7. Tja, vi starter igjen nytt års aften, haha Kroppen min takler ikke regn og fuktighet om høsten, og der hvor vogna vår står, samler det seg mye vann, som blir værendes. Og dette er et problem på denne tiden av året. Vi har både gulvvarme og varme sånn ellers i vogna, så det er ikke det som er problemet. Og så er vi med på et par turer med NAF om høsten, og så er det brått tiden for å ta ned julestæsjen fra loftet. Gubben har fremdeles ikke hatt ferie i år, men denne høsten regner det mye, så det er mulig vi låner oss en campinghytte, slik at jeg slipper problemer med vannet. Og det er jo litt synd, for jeg trives veldig godt i forteltet vårt:DDDDD klem Grethe

  8. Huff – vann kan visst være temmelig foræderisk. Men det høres jo spennende ut med både turer og campinghytte. Varmere og tørrere i allefall, til tross for høy trivselsfaktor i forteltet 🙂

  9. Nemlig. og det blir langt å gå til do og dusj. Vi får se hva som skjer, Høsten er ganske travel, med helgetur til Dalen i Telemark og til København, samt besøk av barnebarnet inni mellom:DDDD Og jeg har en mengde planer som skal settes ut i livet i heimen, sånn inni mellom barnebarn-besøk:DDD klem Grethe

  10. Lykke til da, Grethe, med turer og planer i heimen. Kos deg masse uansett hva du holder på med – det er det viktigste. Klem 🙂

  11. Tåke kan absolutt vær flott det. Ha en god helg! 😀

  12. God helg til deg også Mimouna – og takk for koselig kommentar 🙂

  13. Flott utsikt! Mye bedre å være over tåka enn inni…

  14. Karin Trude Einarsen

    Eg synes det e kosleig med tåke, nesten som det et trolsk stemning..;) Klem herifra;)

  15. Helt sant Felisi – og takk for koselig bloggkommentar 🙂

  16. Jeg liker best å være over tåka – men det kan være både flott og trolsk med tåke. Det er jeg helt enig i Karin 🙂

  17. Lenge side sist vi hørte noe fra deg. Legger studiene beslag på all tid? Kan fortelle at jeg er blitt kalt inn mandag 22. Sommerfugler i magen 🙂
    Klem fra søringen

  18. Koselige Lykketrollet 🙂 Jeg har hatt høstferie og huset fullt av gjester. Da blir det lite tid til blogging. Men nå er det ro i heimen igjen så nå kommer blogginnleggene mine snart og stadig igjen..
    Lykke til den 22. klem

Legg igjen en kommentar

