RSS Feed

Første mandag i november

God mandag til sol og fint vær i Trondheim. Det er så utrolig deilig og jeg kjenner at finværet gjør godt langt inn i sjela .

Eksamenstidene er over meg og jeg er i gang med første semesteroppgave. Formiddagen tilbringes på biblioteket på Dragvoll hvor jeg betrakter alle de flotte unge studentene som jobber så ivrig og konsentrert med fagene sine. Er det bare jeg som kjenner meg litt ukonsentrert tro? Jeg titter titt og stadig fraværende opp fra bøkene mine og tenker på sokkene jeg ikke fikk strikka ei maske på i helga. Fortærende… Men men – Vi fikk da montert en kommode, slått panelplater på en vegg, hengt opp noen bilder, gått noen fine turer i marka, bakt ei kake og hatt ungdommene på søndags middagsbesøk. Det er jo ikke verst det heller. Nå skal jeg hente frem konsentrasjonen og fordype meg litt i Fenomenologiens utforskning av bevisstheten. Kanskje blir det tid til noen strikkemasker i kveld :nikker:.

– En riktig fin november mandag til dere –

4 responses »

  1. Konsentrasjon er noe flyktig av og til, men du kommer nok i mål med både bøker og sokker etterhvert. Lykke til!

  2. har snakka med ein student i dag som overhode ikkje ahdde motivasjon. Men det vaqr nok ikkje på grunn aqv veret. Men ein veileder som fulstendig tar motet fra han. Får håpe han får skifta. ellers vert åresvis pause på masteren er eg redd for.
    Du finner nok motivasjonen og konsetrasjonen att vil eg tro. Og sokkene dei rekker du å ta att vennen.
    Lykke til videre med studier og aqlt anna du vil holde på med. Stor klem fra sogn

  3. Helt klart Hobbyvenn. Jeg kommer i mål på en god og positiv måte. Det er i grunnen litt ok å la seg distrahere innimellom også. Kan komme mye godt ut av det å ikke alltid følge «hovedveien» 🙂

    Ha en fin november!

  4. Huff Greta – Jeg føler med den studenten du refererer til. Jeg mangler ikke motivasjon – Jeg syns studiene er kjempespennende og jeg liker å skrive oppgaver. Det er for meg en motiverende måte å komme gjennom pensum på 🙂
    Men jeg tillater meg å bli litt distrahert innimellom. Det er lett og nødvendig å la tankene sveve litt av og til, når man tilbringer timer hver dag fordypet i vitenskapsfilosofisk littereatur og problemstillinger.

    Sokkene er jeg heller ikke redd for. De blir ferdig tidsnok 🙂

    klem til deg

Legg igjen en kommentar

