RSS Feed

Novemberkos og strikk

Tross tre hjemmeeksamener på en og samme tid, så tar jeg likevel meg tid til litt kos innimellom slagene. Jeg var så heldig å få besøk av den besteste venninna i verden for ei uke siden. Ho kom med godt humør, kjempefin gave og masse handarbeidsinspirasjon. Så jeg som ikke hadde tenkt å prioritere strikkingen før etter eksamen, jeg måtte bare glad og lykkelig la meg rive med i inspirasjonens tegn.

Heldige meg fikk dette nydelige kakefatet av venninna mi. Det er alldeles nydelig og selvlaget av en gammel asjett og lysestake. Ikke fatter jeg hvor ideene og kreativiteten hennes kommer fra – Og at hun klarer å sette ut i live de flotteste kreative prosjekter, det imponerer og inspirerer meg. Vil dere se fler av hennes flotte kreative krumspring og kunstneriske utfoldelser, kan dere titte innom bloggen hennes HER.

Jeg strikka ferdig raggsokkene jeg holdt på med, på en – to – tre, mens venninna mi var på besøk.

  • Materialer: Mor Aase Raggsokkegarn i lys grå/hvit kombinert med pink/sort melering, og pinner nr 3,5 mm.

Det hjelper med inspirasjon og noen gode skravlekvelder. Og sannelig begynte jeg ikke på enda et nytt par sokker også, enda armene mine er på sparebluss nå under eksamensskrivinga. Dette sokkeparet skal jeg forsiktig kose meg med i små friminutt under eksamenstida, og er jeg flink så blir noen glade for varme gode raggsokker i julegave.

 

 

Vel – nå er eksamenspausen over. Jeg får gå tilbake til bøkene mine. Dagens eksamensarbeid handler om ulike faktorer og personlige karakterer som har betydning for  helse/ uhelse… I denne sammehengen har nettopp dette lille blogginnslaget vært helsebringende for meg. Jeg håper det samme for dere 🙂

Ha en fortsatt fin november!

10 responses »

  1. er viktig å kose seg. Sjølv om ein i utgangspunktet tror att ein ikkje har tid. Kjekt med venninebesøk av si beste vennine. Det gav nok masse inspirasjon til både studier og strikking.
    Lykke til videre emd alle eksamene dine. Det går nok som det suser. klemmen

  2. Takk skal du ha Greta. Jeg er helt enig med deg: Kosing er viktig! 🙂

  3. Personlige karakterer og helse høres spennende ut! Lykke til med videre jobbing og jammen godt det ble tid til hyggelig besøk og strikking midt i det hele. Ha en god uke som ligger og lurer rundt hjørnet 🙂

  4. Ja ikke sant Lisbeth – Det er veldig spennende å lære om forskning på helsefremming. Men en liten pause nå og da til strikkekos eller hyggelig besøk, det er sannelig ikke å forakte det heller 🙂

  5. Så utruleg kjekt med litt avkobling. Det treng ein i slike tider, og kjekt då med ei veninne som veit akkurat kva du treng. Lesinga og jobbinga til eksamen vert kjekkare når ein har hatt slike avbrudd.Lykke til!!

  6. Takk skal du ha Torunn. Ja pauser må til for at ikke det tidvis høye stressnivået skal slå en helt ut 🙂
    Ha en fin dag.

  7. Besøk av gode venner og ny inspirasjon er herlig påfyll når man egentlig har det travelt. Kos deg med raggsokk-friminuttene dine! 😀

  8. Takk Mimouna – Det skal jeg gjøre 🙂

  9. Karin Trude Einarsen

    Eva min gode venn..gla i deg veit du ❤

  10. Takk det samme – Karin ❤

Legg igjen en kommentar

