RSS Feed

Rapport fra en strikker på lesesal 407..

Jeg innser hvor lite interessant det kan fremstå for alle dere der ute som er godt igang med juleforberedelsene og hvor julestemningen er iferd med å senke  seg  ned over hus og hjem, at jeg igjen vil repportere om eksamensforberedelser og aktiviteter. Men nå er det nå enang slik at mine dager stort sett er fylte med eksamener for tida. Den ene eksamenen har avløst den andre fra begynnelsen av november og frem til nå. Min siste eksamen skal leveres om nøyaktig ei uke i dag. Det skal bli en glede, for dette har jammen vært et slit.. Likevel kan jeg ikke bare klage. Det har vært hjemmeeksamener med lange skriftlige fagoppgaver fremfor korte intense skolekesamener –  Akkurat som jeg foretrekker det. Jeg liker jo å jobbe i fred og ro og kunne relatere fagstoffet opp mot spesifikke oppgaver. Da opplever jeg best kotakt og forståelse for fagstoffet. Jammen godt vi er forskjellige gitt 🙂

071212

Men nå skal det altså bli veldig godt å levere inn siste eksamensoppgaven – bare en liten uke igjen så.. Deretter setter jeg meg på flyet og vender snuten mot sydlige breddegrader (les: Østlandet). Adventshelgen midt i desember skal tilbringes hos min kjære søster. Der vil forhåpentligvis julestemningen senke seg ned over meg også. Så skal jeg bake litt julekaker, vaske og pynte hus og heim når jeg kommer hjem igjen.

Siste tiden har jeg vært flink til å også sette av tid til kosestrikking på kveldene. Da er det fri fra eksamensjobbing, matlaging og husarbeid. Strikkekosen er velfortjent, spør du meg, og for meg også en viktig kilde til avslapning og nedstressing. I høst har jeg ikke klart å strikke så mye som ønsket på Fanakofta mi – Den har blitt for tung for armene mine nå som jeg skriver så mye, desverre. Men jeg har kunnet strikke sokker – og det er kos det også.  Nok et sokkepar ble ferdig her om dagen, og allerede er nye underveis på pinnene.

Denne gangen strikker jeg med Viking Nordlys – et sokkegarn med flotte fargesjatteringer. Garnet er mykt og godt å strikke med, men har litt ujevnt tykkelse. Akkurat nå har jeg  farge nr 969 – lillasjatteringer, på pinnene. Det skal bli sokker til datteren. I kurven ligger allerede etpar nøster med farge nr 957 – rød-lilla. Det skal bli sokker til meg etterhvert.

Se så fint det blir:

Nordlys_lilla_1 

 

Uansett eksamener eller ikke –
Jeg ønsker dere alle en riktig fortreffelig desemberdag!

6 responses »

  1. Lykke til med siste eksamensinnspurt. Been there, done that. «Det e så godt ættepå,» som de sier i trødelag. 😉

  2. Lykke til med siste eksamen og det er godt du har fått tid til litt kosestrikking også.
    Ha en flott dag

  3. Takk Anna GL, jeg gleder meg storligen til etterpå. Ha en riktig fin dag du også 🙂

  4. Takk Wenche – Kosestrikking er terapi og avstressende. Det må til for at jeg skal ha det bra 🙂

    Ha en super desemberdag, du også

  5. hei studenten. Du er så flink. skjønner ikkje att du klarer det eg da. Men så er eg ikkje så flink med bokstaver heller. Eg får holde emg til det eg kan hehe.
    blir kos med østlandstur og så juleforberedelsen på deg og til slutt. Da kan du nyte julen med god samvittighet. Gjør ikkje mye vanlige juleforberedelser her i år, men så skal vi bort hele julen også da. Her er det bare pinnen som går.
    Lykke til med siste eksamen vennen stor helgaklem til deg

  6. Hjertelig takk for koselig kommentar Greta – God samvittighet er godt 🙂
    Blir nok koselig for dere også med julefeiring på et annet sted enn hjemme. Noen blir kanskje veldig glade for å få dere på besøk, tenker jeg. Klem til deg

Legg igjen en kommentar

