RSS Feed

Petrol ullgenser til Elias/ Dog Sweater for Elias

Lille julaften begynte jeg på en ullgenser til bikkja. Han trengte den raskt, så det var ingen annen bønn enn å få opp strikkefarten.

Dog SweaterBlue2B

Første juledag ble ullgenseren ferdig og sannelig tror jeg ike at Elias ble nesten like fornøyd som jeg selv, med resultatet.

Dog SweaterBlue3

Dog SweaterBlue5

Jeg syns ullgenseren ble fin i sin enkelhet – 2 rette og 2 vrange over det hele. Et enkelt mønster som gir genseren fleksibilitet og tøyelighet, kun avbrudt av ei tykk flette langs midten av ryggen.

Materialer: 225 gr HIFA Trollgarn i farge Petrol. Pinner nr 5,5mm. Mønster DROPS 102-41

Dog SweaterBlue7

En glad, fornøyd,  god og varm Elias kunne dermed bli med på tur i marka 2. juledag. Godt kledd med ullgenser, refleksvest og potesokker, så kunne ikke kulda plage eller bite, hverken på poter eller flanker. Her hjelper han far med å få fyr på bålet.

I’ve knitted a Sweater for my dog Elias. It is knitted in petrol Troll yarn from HIFA, circular Needles NO US 9. Pattern 102-41 dog coat by DROPS design.

 

Ønsker dere alle en forstatt koselig romjul 

6 responses »

  1. Så fin han er, både genser og hund!!!og for en lynstrikker! Ha en fortsatt god romjul.

  2. Du er jammen god i lynstrikking! Du imponerer igjen :o)

  3. Hjertelig takk Lisbeth, og i lige måde til deg 🙂

  4. Lynstrikking? Meg? Som vanligvis er så sein?
    Jaja Må man så må man, vet du – Takk for det Lykketrollet 🙂

  5. den var kjempefin og eg skjønner godt att Elias vart fornøgd med den. Ser ut som både hund og matfar liker seg ute i skogen. Koser dere i Trøndelag, forstår eg. Dere valgte nok rett da dere flyttet ja. Kos deg resten av året. Klem

  6. Hjertelig takk Greta 🙂

Legg igjen en kommentar

