RSS Feed

Fana på en onsdagskveld

Det er stundom hardt å være student. Enkelte av fagene er kjempespennende og interessante, mens andre er så kompliserte og vanskelige at jeg nesten vil grine. Men sånn er det bare og jeg kan ikke gjøre annet enn å jobbe hardt og gjøre mitt beste. Og så får jeg satse på at det blir godt nok den dagen eksamen sensureres.

Da er det jammen godt å ha et koselig strikkeprosjekt som får meg til å slappe av og koble ut skolestress for ei lita stund, sånn som i kveld. Etter en lang forelesningsdag så nyter jeg denne lille stille stunda, på en helt vanlig onsdagskveld, hvor det bare handler om meg, strikkepinnene, garnet og Fanamønsteret. Harmonien opprettes raskt og er komplett. Ingenting annet eksisterer i dette øyeblikket.

20130116-230846.jpg

Det er tidsnok å tenke på studiene og resten av virkeligheten etterpå, eller i morra ..

Knitting Sleeves for my Fana Jacket, dreaming away on a little blue sky. Enjoying the peaceful  Mindfulness in just knitting…

 

Herlig harmoni 🙂

18 responses »

  1. Hei vennen.
    Dattra driver på å studerer litt som deg. Ikkje samme fag, der er det økonomi. Men det kan vere komplisert av og til har eg skjønt. ho bruker å sjå film eller noe i den dur når ho skal slappe av. Du bruker Fanakofta.
    Strikketøyet mitt blir brukt til alt mulig. Skal eg bare stresse ned har eg eg ett, koble av fra verden og smerter ett og vanlig oppdragsstrikk. Tenk om vi ikkje kunne strikke. Ha ein fin dag

  2. Strikking handler veldig masse om avkobling, vi er heldige som har en slik hobby 🙂 Lykke til med studering og eksamner. Fin Fana!

  3. Godt å hvile øynene på. Samtidig et spennende mønster da det skjer noe nytt hele tiden.

  4. Strikketøy er terapi det.
    Fanamønsteret er så fint og fargekombinasjonen du har valg er helt nydelig.

  5. Nydelig Fana dette. Ikke det tred mønsteret.
    Godt å koble ut med strikkinga. slipper å tenke da.
    Ha en strålandes dag videre.

  6. Kan egentlig ikke tenke meg en virkelighet uten at vi kan strikke Greta. Tror ikke det går an (hihi). I såfall hadde vi vel heklet eller gjort noe annet kreativt som dekket samme behov 🙂

  7. Takk skal du ha Ina for koselig kommentar. Jeg er helt enig med deg – Strikking handler virkelig om avkobling og det er veldig flott 🙂

  8. Så sant så sant Liv- Toril. Takk for trivelig kommentar 🙂

  9. Takk for det Tebasile – Jeg liker også fargekombinasjonen på Fanaen min. Den kjennes så rolig og god, om du forstår hva jeg mener 🙂

  10. Liker det litt utradisjonelle jeg – samtidig som at det mønsteret jeg har valgt faktisk egentlig er ur- tradisjonelt i fanasammenheng. Jeg har brukt et av de riktig gamle mønstervariantene som gjengis i boka «Fanatrøyer». Men spennende er det – uten tvil, og godt å strikke på. En riktig fin dag til deg også 🙂

  11. Strikking er den beste medisin er noe som heter……og det er sant.
    Deilig å sitte og la pinnene gå, mens tankene flyr og man bare nyter stillheten……deilig:))
    Jeg digger Fanan din, den blir kjempefin. Klem

  12. Takk Karipia for koselig kommentar – Strikking kan faktisk sammenlignes med meditativ mindfulness. Man kobler ut og slapper av, samtidig som man er tilstede her og nå i forhold til aktiviteten. Supert!

    Klem til deg også 🙂

  13. Fana er et flott mønster, og fargene du har valgt er nydelige.

  14. Takk skal du ha Christina. Det var veldig hyggelig sagt 🙂

  15. så flott fanagenser du strikker,har tittet litt nedover i bloggen din ser du er en alsidig dame med mange interesser :))ønsker deg en god dag og lykke til på skolen

  16. Takk for hyggelig kommentar, Fruensvilje. En riktig god dag til deg også 🙂

  17. Ja, det er få ting som er egnet til hjerneomkobling som strikketøyet er 🙂 Så flink du er til å strikke med to farger, -jeg er innmari dårlig til det.

  18. Takk skal du ha Britt Åse. Det var hyggelig sagt. Jeg koser meg med strikking og har aldri egentlig vurdert hvorvidt tofarget strikking er vanskeligere enn annet eller ikke. Jeg bare strikker i vei når jeg finner noe jeg har lyst til å strikke. Kanskje er det pinnestørrelsen som blir feil for deg når du strikker med to farger. Ofte strikker man hardere/strammere når man strikker med flere tråder enn ellers. Da kan det lønne seg å gå opp en pinnestørrelse eller to – så blir det gjerne mye lettere å få det pent 🙂
    Uansett – kos deg med strikkeprosjektene dine, og ha ei fin helg 🙂

Legg igjen en kommentar

