RSS Feed

Strikkefabuleringer på forelesning

Denne uka er fylt med intensive forelesninger om både kvalitative og kvanitative forskningsmetoder. Da har det vært godt å ha strikketøyet tilgjengelig som en liten oppmuntring når stoffet har vært av en slik karakter at jeg ikke har trengt å skrive for mye notater,  eller også når forelesningstema rett og slett har vært så komplisert at jeg har trengt strikketøyet som en bitteliten restitusjon av personlig mestringsopplevelse.

Babyteppe2_3

Strikking kan jeg i allefall forstå. Metoden er logisk oppbygget. Maske nr 2 følger alltid etter maske nr 1 osv – Til forskjell fra deler av statistikken som tidvis virker temmelig uforståelig og ulogisk for meg… Men jeg innser at min frustrasjon handler mest om at jeg ennå har litt lite kunnskap om metoden og at jeg faktisk bare trenger mer øvelse og undervisning. Det er faktisk overhengende sannsynlig (en statisktisk beregning) at også jeg etterhvert vil lære og forstå statistikken bedre og bedre 🙂

Babyteppe2_4

Det er Babyteppe nr 2 som har fått bli med på forelesnigene denne uka (Legg forresten merke til at strikketøyet og penalet mitt matcher hverandre – litt stilig , ikke sant?). Rillestrikkingen er enkel og krever ikke at jeg følger med og kosentrerer med om strikketøyet, annet enn såpass at jeg får med meg maskeøkningen på slutten av hver omgang. Dermed kan jeg følge med på hva foreleser snakker om og skrive notater også. Ikke forstyrrer jeg noen heller – Trepinnene (Symphonie Wood) lager ikke lyd og dermed blir det bare fordeler med forelesningsstrikkingen – Heldige meg!

Jaja – Sånn går nu dagene i en strikkers studieverden. Og så lenge studiet faktisk også handler om forskning på helsevitenskap og helsefremming, så er jeg selv herved et levende bevis på at strikking er positivt og helsefremmende – Lurt, ikke sant?

 

– Takk for besøket og en strålende onsdags aften til dere alle –

6 responses »

  1. Kan vere enig i att strikking er helsebevarende og er bare sunt 😀
    Du får til det meste du både studier og strikking samtidig. tenker du skjønner mye emr enn du vil vedgå hehe. går så bra atte. Flinke vennen min

  2. Kjempelurt, syns jeg! 🙂

  3. Takk for gode ord Greta, og for at du har tro på meg når jeg selv ikke alltid er så god med akkurat det. Vi trenger alle litt hjelp innimellom. Klem 🙂

  4. JA ikke sant Line Kristine. Takk for koselig kommentar 🙂

  5. Ja! Strikking og forelesinger passer som hånd i hanske. Burde egentlig være obligatorisk, syns jeg!!!

  6. Det er jeg nesten enig i Tesha. Strikking som obligatorisk aktivitet på forelesninger, kunne sannelig vært spennende 😀
    Ha en fin søndagskveld.

Legg igjen en kommentar

