RSS Feed

Det nærmer seg..

Posted on

Etter ei trivelig helg fylt med ulike familieaktivitetet, sol, turer, litt uungåelig studiearbeid og ikke minst verdifulle strikkestunder, så kan jeg nå på søndag ettermiddag oppsummere og være fornøyd med innsatsen. Jeg har kost meg skikkelig med ermestrikking denne helga og sannelig nærmer jeg enden på denne evinnelige koftestrikkinga.

20130317-175424.jpg

Jeg er veldig fornøyd med mønstervalget til Fanakofta mi. Det blir enkelt og pent, tenker jeg, med bare små Kattapotar nederst på ermene i stedet for 8- bladroser på bolen som er mest vanlig.

20130317-180006.jpg

Må forresten vise dere juleamaryllisen vår som blomstrer så aldeles vakkert for tida.. Tre måneder etter jul fant den altså på å komme med en ekstra høy og staselig dyprød blomsterstand.

20130317-183709.jpg

Så nå står den så staselig og flott og viser seg frem på et sidebord i spisestua.

20130317-183929.jpg

Jeg tenker det er det gode lyset i spisestua, som kommer fra tre kanter, og litt lavere temperatur enn i resten av stua, som har drevet amaryllisen til ny blomstring. Men uansett årsak – Det er alltid koselig med flotte blomster, selvom denne ikke akkurat gir meg noe særlig vårfølelse.

Takk for koselig bloggbesøk. Ha en fin kveld og velkommen tilbake.

13 responses »

  1. Åja! Liker din versjon kjempegodt, fikk litt lyst til å strikke fana igjen etter å ha vært litt lei en stund (ikke at jeg har strikka særlig mye fana men jeg tenkte masse på det en stund hehe, sånn kan det gå!)

    Nydelig åpenbaring av en blomst også!

  2. Koften ser flott ut. Viktig å være fornøyd med seg selv:-)

  3. Så flink du ahr vore. Da er kofta snart ferdig. Gleder emg veldig til å sjå den heilt fverdig med deg inni. Får vel bilde på bloggena v det?
    Novemberkaktusene mine har satt knopper. Dei kasta alle knoppene i nvember, men no vil dei vist blomstre. Gjør ingen ting att det er feil tiedspunkt. Morsomt og vakkert som du sei med blomster. Amaryllisen din var no berre vakker da. God ny uke til deg vennen

  4. Takk skal du ha Sipusa, for koselig bloggkommentar. Du er jo selv bare utrolig flink med strikkepinnene, så en Fana klarer du lett som en flett – eller noe helt annet og like fint 🙂

  5. Takk Greta. Klart det kommer bilde når jeg engang blir ferdig. Kan ikke misse en sånn begivenhet 🙂
    Ei fin uke til deg også.

  6. Hjertelig takk Krøllemikkel. Ettersom jeg selv er min egen verste kunde, så er det skikkelig bra når jeg er fornøyd med eget arbeide 😉
    Ei fin uke til deg.

  7. Blir det fanagenser på Elias også? Tenkte å prøve meg på mariusmønster til de to damene mine :o)

  8. Ja Fana til Elias hadde sikkert vært fint, May. Men tror Marius nesten hadde vært enda finere – God ide 🙂

  9. Så flott den blir 🙂 Er på tide at jeg strikker noe med skikkelig mønster også:)

  10. Heisann. For en nydelig blogg du har!
    Jeg lurte på en ting. Den nydelige kofta du lager, hvor kan man få tak i mønster på den?
    Jeg synes den var fantastisk nydelig.

    Ha en fantastisk helg. 🙂

  11. Hjertelig takk Lucky Rock. Det er kjekt med flere ulike prosjekter, så har man litt å velge mellom alt etter humøret 🙂

  12. Hei Linda. Hjertelig takk for koselig kommentar. Veldig hyggelig at du liker bloggen min og Fanakofta mi. Jeg har ikke noe spesifikt mønster til kofta, men har tatt utgangspunkt i personlige mål, strikkefasthet og garntype. Inspirasjon og ideer til mønsterborder er hentet fra boka Fanatrøyer som feks kan kjøpes her: http://www.ull.no/fanatroyer-3337

    Lykke til, og ta gjerne kontakt om du tenker jeg kan være til hjelp 🙂

  13. Ja helt enig. Jeg klarer aldri kun å ha et prosjekt.

Legg igjen en kommentar

