RSS Feed

Godt og varmt

Posted on

…er det her i solveggen. Og solstrålene nytes til det fulle. Intensjonen er lett solrødme i kinnene. Bare lett rødme – ingen farlig solforbrenning…

Jeg har altså benket meg til på terassen, med en varm solvegg i ryggen, skjerf rundt halsen, pute og saueskinn under baken, bikkja under beina og et babyteppe som skal kantes og ferdigstilles, over knærne. Faren for at jeg skal fryse er altså ikke overhengende. Akkurat her og nå er det godt å bare være…

20130329-125031.jpg

Trekke pusten og kjenne duften av snøen som smelter og den skarpe fuktige vårjorda. Fuglene kvitrer lystig og vi (bikkja og jeg) bare nyter.

20130329-125416.jpg

Jeg titter utover hagen og lurer litt på hva som vil dukke opp fra jorda, rundtom, etterhvert som snøen trekker seg tilbake. Inne i vinduskarmen står plantekasser klare med små fuktige torvputer med frø i. Det er superdattera som skal ha æren for det gartnerarbeidet. De skal plantes ut når telen har gått, og faren for nattefrost er over. Det blir nok ennå ei stund til. Spirene har bare såvidt begynt å titte frem. Det er likevel koselig å starte med planlegging og små vår- forberedelser.

20130329-130029.jpg

Snart kommer resten av familien også ut. Vi skal gå oss en tur i det fine været. Det har vært så deilig her i solveggen, denne stunda. Men nå er det på tide å røre seg litt – så jeg ikke gror fast ..

En fortsatt fin Langfredag til deg som titter innom her 🙂

4 responses »

  1. Åja! Er så kjekt nå som sola kommer. Blås i hodepine: snøen forsvinnner! Jeg har planer om å skjære litt i kartongen med rismelk jeg drikker av nå og så frø i den jeg! Er moro å ha litt grønt ute til våren:-D

  2. Helt enig, Sipusa-Sigrid. Måtte bare snøsmeltinga gå enda fortere. Til mandagen er det meldt regn her, og jammen er ingenting så galt at det ikke er godt for noe. Da blir det fart på snøsmeltinga i allefall 🙂

  3. Hører att du koser deg. Det er bra. Vi har hatt ein litt sånn slapp dag i dag. Er litt sånn dagen derpå. Men i morra er vi tilbake til normalen att. Har vore ute ein lite gåtur i dag også da. Elelrs har vi bare rota rundt inne.
    Fortsatt god påske vennen

  4. Sånn er livet, Greta. Noen dager er vi energifulle og aktive. Andre dager har vi behov for mere ro. Det får være som det er. En god klem til deg med håp om en bedre morgendag 🙂

Legg igjen en kommentar

