RSS Feed

Jeg velger meg april!

Posted on

2. Påskedag, 1. April. Påsken avrundet vinteren og i dag avløses påsken av våren. For uansett hvor hvitt det enn er utenfor vinduet, så er April vårmåneden med stor V. Store endringer følger gjerne med denne måneden.

310313_1  

I allefall representerer måneden endringer for vær og vind – Snøen vil komme til å smelte og renne bort, kveldene vil bli enda lysere og temperaturen vil stige. Slik har det vært i uminnelige tider, og slik vil det fortsette å være. Mine daglige rutiner vil også endre seg litt denne måneden. For min del vil april være mye preget av hjemmeeksamener og oppgaveskriving. Størsteparten av dette semesterets eksamener starter og avvikles i lpet av april og senest mai måned. Det blir atså hektiske tider fremover. Men det er for så vidt greit. Jeg er forberedt. I et modig øyeblikk får jeg nesten lyst til å rope ut: Bring it on!, Men den modigheten går fort over, og jeg kjenner jeg heller krummer nakken og setter sjøbein sånn at jeg kan stå bittelitt stødigere i det den store eksamens-frustrasjons-bølgen skyller over meg om etpar ukers tid…

310313_2 

Påsken hos oss har vært preget av mye trivelig kos og aktivitet. Vi er glade i å spille spill i vår familie. Så når vi er samlet så kommer gjerne kortstokken på bordet, eller et spennende brettspill. Da flyr tiden fort og klokka blir ofte henimot de små timer før vi avlutter og kryper til køys. Denne påsken har det gått mye i UNO – et enkelt men morsomt kortspill som egner seg for alle aldre. Og så er det så fint at spillet lett kan kombineres med et strikketøy i fanget. Da blir jo jeg særlig fornøyd!

Babyteppe2_5

Det har dessuten vært temmelig nødvendig for meg å få strikke litt innimellom all påskekos i år. Jeg har to babytepper som skal sendes avgårde til barnedåp i løpet av neste uka. Så da måtte jeg vel pent gjøre dem ferdige. Og jeg klarte målet. Teppene ble ferdige, vasket og blokket, med fin heklet blondekant rundt.

Babyteppe1og2_2

På dette bildet kan vi se at teppene er strikket og kantet med «motsatte» farger: Det lyse teppet har fått mørk blondekant, og omvendt: Det mørke teppet har fått lys blondekant. Det ble pent i sin enkelhet, og passer godt til to små snuppete tvillingprinsesser, tenker jeg – og håper de vil bli godt mottatt.

Materialer:

  1. HIFA 2 trådet Ask,
  2. farger: Lillarosa 316044, og Rødlilla 316076,
  3. rundpinner nr 3,5 mm.
  4. Blondekanten er heklet si samme garn med krok nr 3,5 mm.
  5. Det gikk med 190 gr garn av hver farge.
  6. Størrelsen på de ferdig blokkede teppene er ca 100 x 100 cm.

 

En riktig takk for besøket,
– og hjertelig velkommen tilbake!

 

10 responses »

  1. Nydelige tepper! Heldige de som får så fin gave 🙂
    Lykke til med oppgaver og eksamener!

  2. April er ein flott månad der er eg heilt enig. håper varmen kommer før enn det er spådd. Masse lykke til med alle eksamene dine denne månaden. Teppa var nydelige. Tenker att foreldra blir kjempeglade for dem. Skulle bare mangle. Stor vårklem til deg

  3. Hjertelig takk Line Kristine 🙂

  4. Hjertelig takk Greta 🙂

  5. April er helt klar den beste måneden, da går vi fra vinter til vår……noe som er en fin følelse.
    Og ikke minst…….jeg har bursdag……hehe
    Nydelige babytepper du har strikket Eva, de faller nok i smak.
    Ønsker deg masse lykke til med oppgaveskriving og eksamen.
    Stor klem.

  6. Ja Karipia, der sa du det: Vårfølelsen, med stor V. Det er den vi har ventet på så lenge nå. Takk for koselig kommentar – klemklem

  7. Ja nå vil vi ha VÅR! Men ute snør det fortsatt… så jeg får smøre meg med tålmodighet enn så lenge.
    Nydelige babytepper 🙂

  8. Takk Ina – Ja huff, det snør her også, så den tålmodigheten får jammen prøvd seg.. Men – Det gjelder å se lyst på livet så jeg koker meg en kopp deilig kaffe og tar frem strikkepinnene, tenner etpar stearinlys og koser meg mens jeg venter (spiser kanskje tilogmed litt kakerester fra påska, hihi).
    Ha en fin dag 🙂

  9. Tusen takk for kjempehyggelig kommentar på bloggen min!
    Hvis det er greit for deg vil jeg gjerne legge deg til i blogglisten min. Du har en kjempefin blogg og skriver så flott!
    Hilsen Nina

  10. Så hyggelig Nina. Bare legg meg til. Jeg gjør gjerne det samme for deg 🙂

Legg igjen en kommentar

