RSS Feed

Valgets kvaler…

Posted on

I dag tidlig planla jeg at først så skulle jeg på skolen og få med meg et par forelesninger, og så skulle jeg hjem og tilbringe kvelden i en god stol sammen med et av mine kjære strikkeprosjekter. Det var da en God plan, tenker du vel? Og, JA – i utgangspunktet så var det nettop det – en god plan. I allefall en godt opplevd plan – Inntil jeg kom på at det var i dag jeg skulle få utdelt semesterets hjemmeeksamen nr 2… Da virkelighetens realitet gikk opp for meg – i det jeg møtte til første forelesning, så innså jeg naturlig nok at dagens plan med ett og på et ubønnhørlig vis ville bli ganske brått forandret. Fra stille rolig kontemplativ kveldslig strikkekos, til  konsentrert og fordypet studering av oppgavetekst og deretter lettere frenetisk leting etter pensumbøker, som jeg var sikker på at jeg visste hvor jeg hadde (i hvertfall inntil jeg begynte å lete).

 

170413 

Nå er imidlertid alle pensumbøkene kommet til rette, og jeg innser at jeg til og med har lest dem alle (på et eller annet tidspunkt i løpet av semesteret). Det er også i utgangspunktet en god ting og en god start på eksamen.

Utfordringen og valgets kval handler derimot om hvorvidt jeg skal være fornuftig og fordype meg i eksamen for fullt fra nå av og ut eksamensperioden – Noe som vil tilsi at jeg må legge mine kjære strikkeprosjekter bort for denne perioden.. Eller om jeg skal kjøre et slags dobbeltløp eller paralell- løp fremover: Litt eksamen, litt strikking, litt eksamen, litt strikking, mye eksamen, litt strikking, mye eksamen, litt strikking, (merk dere den fornuftige assymetriske fordelingen til fordel for eksamen), osv.

Dere skjønner dilemmaet? Jeg må altså ta et valg her, og det snarest mulig. I morgen tidlig går jeg nemlig igang med oppgaveskriving. Når jeg kjenner etter, så tror jeg egentlig innerst i margen at jeg vet hva valgresultatet vil bli, eller må bli…

Men nå må jeg ta kvelden for å være forberedt til morgendagen. Om en dag eller to skal jeg rapportere her om resultatet av valgets kvaler. Da får vi se hvordan det går med både det ene og det andre 😉

 

Inntil da – Takk for besøket – Ha det fint og ta vare på deg selv!

16 responses »

  1. Å mamma mia, lykke til!!

  2. Ønsker deg lykke til med oppgave skriving 🙂 Håper du får tatt en pause innimellom så du får strikket noen masker også 😀

    Ha en fortsatt fin uke 🙂

  3. Så masse flott du lager da. Lykke til med skole arbeidet, skal se om jeg kan legge meg til som følger her.
    Klem

  4. Hehe, Lisbeth. Takk. Og selv: god bedring 🙂

  5. Ja huff – det følger alltid noen ubehagelige prioriteringsdilemmaer med eksamener, Sissel. Men strikkepauser er viktige, er de ikke? Den tanken liker jeg 😉

  6. Hjertelig takk for koselige ord, Mariann, og du er selvfølgelig også hjertelig velkommen som følger på bloggen. Veldig koselig at du har lyst til det! 🙂

  7. Ja takk, begge deler! Hjernen trenger tid til å fordøye, og det gjør den best når hendene holder på med noe de kan fra før 🙂 Lykke til!

  8. Det tror jeg sannelig at du har rett i, Huset i midten 🙂

  9. Det er nok morsomts å ta ja takk begge deler. Men eg tror vel att det er lurerst å ta eksamen på dagen og tidlig kveld og så avslutte/ roened kvelden med litt kosestrikk før legge tid. Masse lykke til med valg og i ser med oppgaven

  10. Takk Greta for dine gode velvalgte ord. du inspirerer meg til fornuftighet 🙂

  11. Man kan jo bare strikke pittelitt:
    -så kan du jo teste ut hvor få masker du kan greie deg med på en dag:-)
    Uansett: God Helg!

  12. Takk for snaisent forslag Edelirosa – Strikke pittelitt er veldig fint. Gidder ikke teste – Strikker bare pittelitt 😉

    God helg til deg også

  13. Lykke til med eksamen!

    Litt strikking er grei avslapping innimellom da, man kan ikke lese HELE tiden. 😉

  14. Det har du helt rett i Mimouna – Noen strikkepauser bør jeg kunne unne meg! Ei riktig fin helg til deg også 🙂

  15. Lykke til med eksamen!!!
    Du får «lufte vetet» litt innimellom… og da mener jeg med strikking, sjølsagt.

  16. Takk det skal jeg gjøre Teshastrikk, og selvsagt via strikking 🙂
    God helg til deg

Legg igjen en kommentar

