RSS Feed

One down – More to go..

Posted on

Første hjemmeeksamen er ferdig, og skal leveres i dag – Herlig!!

240413_1

Fag: Forskning på helsefremming. Tema: Folkehelsearbeid i kommunen. Oppgaven har vært å skrive et teoretisk underlagsdokument for en imaginær kommune som ikke hadde jobbet målrettet med dette tema før. Jeg skulle beskrive hvordan kummunen måtte gå frem for å skaffe seg informasjon om innbyggernes helsetiltand, hvordan dette arbeidet burde systematiseres. Til sist skulle jeg foreslå aktuelle tiltak og plan for evaluering. Det er nå fullbragt.

Det var en stor rolle å skulle fylle for lille meg – å liksom skulle være rådgiver for en kommune om et så viktig tema. Men jeg har gjort mitt beste, og mer kan neppe forventes. Så får sensor gjøre sin del av jobben. Han får det vel ikke så lett han heller – Det er i alle fall en liten trøst 😉

230413 

Valgets kval fra forrige blogginnlegg, ble ikke vanskelig i det hele tatt – Jeg fikk rett og slett etterhvert ikke tid til å tenke på strikketøyet i det hele tatt. Det var så mye jobb med oppgaven, at alt annet kom i andre rekke – Beklagelig vis, kanskje, for jeg hadde virkelig trengt en strikkepause nå og da. Pauser måtte jeg ta – for uten dem overlever man ikke eksamensperiodene på noen god måte. Men det ble liksom viktigere å komme seg ut i frisk luft, enn å ta frem strikkepinnene, denne gangen. Jeg prioriterte heller å rusle en liten tur med bikkja eller å å tusle rundt i hagen og lete etter vårtegn. Og vårtegn fant jeg i flust, ettersom dagene gikk. OG de blir bare fler og fler fremover – Hurra – Det er bare så koselig og oppløftende  🙂

240413_2

I dag skal jeg igang med neste eksamensoppgave – Nå er det faget Kvaltative metoder, praktisk kunnskapsbygging og evaluering, som står for tur. Dette blir både spennende og skummelt. Jeg har kun ei kort uke på denne oppgaven også, så jeg må nok bare rett og slett henge i stroppen og jobbe kosentrert.

Takk for at du tittet innom – Kanskje kommer det et livstegn fra meg i løpet av uka – hvis ikke skal jeg komme sterkere tilbake når denne eksamenen er over!

Ha en flott vårdag!

10 responses »

  1. Hei flinke dame. Er så imponert over deg. Og andre som tar skulegang etter att dei er blitt godt voksen. For eit kjør det må vere og kor flink du er. Hadde aldri klart det.
    Herlige vårtegn du har funne i dine små pauser. Lykke til med neste oppgove. Stor klem du trenger du kanskje

  2. Takk kjære Greta. Kjenner jeg virkelig trengte den klemmen. Du er god 🙂

  3. Gratulerer med første leverte, og lykke til med den andre! Jeg er også ferdig med semesterets første eksamen, og har en igjen, men det er ikke hjemmeeksamen – dessverre. Ha en fin vår videre!

  4. Hjertelig takk Sol. Da sender jeg deg et riktig så lykke til, rett tilbake, og tvi tvi 🙂

  5. Gratulerer med første levering og jeg krysser fingrene for deg. Flinke, flinke deg.
    Jeg hadde aldri klart det du holder på med, all ære til deg for pågangsmotet.
    Nyt vårdagen du også og kos deg i kveld, hils gjengen fra meg.
    Fredagsklem.

  6. Kjære vene Kari – Hertelig takk for gode, varme ord som jeg tar med meg inn i neste eksamen 🙂
    STOR klem tilbake, og kos deg der du skal i kveld

  7. Innlevert! Dette må da være en deilig helg, da! Nyt det, og vel overstått!

  8. Utrolig deilig Lisbeth – Og nå er jeg i full gang med neste eksamen. Det er ikke fullt så deilig, men sånn er det bare. Det blir helt sikkert bra igjen når denne også kan innleveres 🙂

    Ei trivelig helg til deg!

  9. Lykke tel min venn og eg e utrolig stolt av deg og bare stå på, og eg savna vår telefon samtaler, men du må blir ferdig med den oppgavene du holde meg på, så ta vi igjen tel gode..Gode varme klemmer i fra meg

  10. Hjertelig takk Karin. Jeg sender en STOR klem tilbake, og lover å ringe snart 🙂

Legg igjen en kommentar

