RSS Feed

Regnværssukk og oldemor i Drops Delight

Posted on

Etter uker med nydelig sommervær, har regnet og tåka igjen senket seg trøstesløst over det trønderske landskapet. Det var ikke dette jeg bestilte som ferdig-med-alle-semestereksamene-gave til meg selv. Jeg ville ha sol sol sol og atter sol – en nydelig solfylt sommer i vakre Sør- Trøndelag. Og jeg skal såvisst ikke klage. Våren har vært upåklagelig, varm og solfylt – langt over forventningen. Men da satt jeg jo for det meste inne og strevde med statistikkberegninger. Nå har jeg fri og nå er det jeg trenger sola..

Elias030613_1

Men sola kommer tilbake – Det er både sikkert og visst. Og i mellom tida koser jeg meg med turer med bikkja, ryddearbeid i hagen, terrassesnekring, koselig håndarbeid og god sommerlitteratur. Alle disse tingene kan nemlig godt og lett utføres uansett vær.

Elias030613_2

For tida så hekler jeg på noen oldemorruter i Drops Delight. Så langt har jeg heklet 7 stk ruter på 15 x 15 cm siden jeg kjøpte garnet på tilbud i begynnelsen av mai. Det er ikke mye, men det er litt å pusle med når jeg sitter på bussen eller er på besøk hos venninner. Det må nok noen fler til, ja, før at dette begynner å ligne på et teppe. Det endelige målet er å få til et sofateppe. Hvis ikke så får jeg i alle fall etterhvert noen ganske så flotte sofaputer.  I kveld skal jeg på strikketreff hos ei venninne – Da tar jeg hekletøyet med, så får jeg kanskje etpar ruter til i løpet av kvelden 🙂

Granny_1

These days I’m crocheting some granny squares using Drops Delight yarn. So far I’ve crocheted 7 squares of 15 x 15 cm since I bought the yarn on offer in early May. Not so many you may think, but it’s just something to do with when I’m sitting on the bus or visiting friends. The ultimate goal is to crochet a sofa blanket. If not then at least I eventually will have some pretty great sofa cushions.

Ha en fin juni-onsdag du også,
og ta riktig godt vare på deg selv!

10 responses »

  1. Her har det vore alt mulig i dag. Kanskje ikkje alt da. Men no er det sol fra blå himmel att. da eg var ute å trente var det overskya og vindstille. Så ahr vi hatt våre regnbyger. Men ok ver.
    det teppet blir nok lekkert. Så smart gåbort strikk da. Eg mener hekling. Du får nok meir enn nok sol og varme etter kvart. Det tror no eg da. Stor klem fra sogn

  2. Ja vi satser på så mye sol og godvær Greta, at vi blir lei til slutt. Det hadde jammen gjort seg 🙂

  3. Sol i Nordland i dag også 🙂 Nydelige delight-ruter, gleder meg til å se det ferdige resultatet etter hvert. Ha en fin onsdag du også!

  4. Det var søte ruter, men slike tepper er gjerne langtidsprosjekter – i hvert fall hos meg.

  5. Takk for koselig kommentar Janicke. Ønsker deg en solylt og deilig sommer 🙂

  6. Dette blir garantert også et langtidsprosjekt, Sol. Noe som forsåvidt også er meningen og helt greit. Det er godt med noen prosjekter som bare er «ongoing» også 😉
    Ha en riktig fin junimåned.

  7. Slike lapper er ypperlig «sommersyssel» og flotte farger blir det med dette Delight garnet.
    Håper du får noen fine sol dager fremover.
    Ha ei forts fin helg 🙂

  8. Artig at du så boka 😀 Jeg har tre stykker, og holder på å lese dem for 2. gang. Bøker jeg liker, leser jeg flere ganger. Og tar vare på, for å lese dem igjen. Elsker cozy crime, og ønsker meg flere av denne serien. Men jeg må ha de på norsk, dansk eller svensk. Kan du hjelpe meg? Jeg har også 2 bøker i en annen serie, som handler om «koselige » mord og strikking. Jeg liker ikke blodige og skrekkelige krim serier og bøker. Det skal være godt å sitte å se på, så jeg liker LEWIS og MORD OG MYSTERIER 😀 Klemmings Grethe

  9. Jeg tror desverre ikke fler enn tre av bøkene til Sally Goldenbaum er oversatt til norsk. Så jeg bestiller dem på engelsk. Jeg regner med at språket er lettlest siden handlingen i bøkene hennes ikke er så veldig komplisert eller tungt. Jeg liker også feelgood- følelsen som preger bøkene til tross for alvorlige hendelser og krim. 🙂
    klemklem til deg også

  10. Det er jeg helt enig med deg i, Sommertid. En fin sommer til deg også 🙂

Legg igjen en kommentar

