RSS Feed

Sokker i farta..

Sommeren er på hell, ferien er over og  det vi har med oss inn i hverdagen er forhåpentligvis mange gode minner fra koselige sommer- og feriestunder. Sånn er det i allefall for meg og det kjennes godt å kunne se tilbake på en innholdsrik og kreativ sommersesong. Gode opplevelser som gir ballast inn i høst- og vintersesongen.

Mine  sommerkrumspring på strikkefronten har stort sett handlet om kluter og sokker – Ikke veldig spennende kanskje – Men desto mer nyttig.

Tre par sokker i løpet av to måneder er vel tamt for mange av dere flinke strikkere der ute. Men for meg er det ikke så verst. Jeg er jo i utgangspunktet ikke veldig glad i sokkestrikking. Men tenker at sokker er nyttig og kjekt og et håndarbeid som det er greit å ha med overalt. Og siden det har blitt endel reising i sommer, så har sokkepinnene gått både jevnt og trutt – Med dertil de tre sokkeparene som greit resultat. Første sokkerpar er allerede blogget om, så her kommer de to neste parene:

 

Mønster: Blueberry Waffle Socks av Sandy Turner

Mønster: Helt enkle raggsokker med stjernefelling på tåtuppene.

Garnet jeg har benyttet til disse sokkeparene, har vært Viking Nordlys – Et sokkegarn i 75% ull og 25% nylon med herlige og glade fargeskiftninger. Garnet er lettstrikket og mykt men desverre  både ujevnt, lite spenstig og det nupper lett. Så desverre er jeg ikke 100% fornøyd, selv om sokkene faktisk ble veldig fine. Jeg kommer nok til å prioritere andre garntyper til sokkestrikk fremover, før jeg evt bruker dette garnet igjen. Og jeg tenker at til tradisjonelle raggsokker så fungerer nok godt gammeldags raggsokkegarn aller best. Men til mønstersokker som Blurberry Waffle eller andre mer avanserte sokkemønstre så kan sikkert dette garnet likevel være ok å strikke med.

 

Utover høsten håper jeg å kunne vise frem større kreativitet på håndarbeidsfronten. To nye prosjekter er allerede på heklekrokene og har høy utviklingshastighet. Så der får vi sansynligvis resultater allerede temmelig snart. Følgende smakebiter kan muligens fremme nysgjerrigheten:

Kan det kanskje være en snute på gang, eller kanskje noe helt annet ?

En trekant, eller en firkant – Hva i all verden er det jeg finner på?

 

På strikkepinnene skjer det også litt nye ting for tida. Et nytt sokkeprosjekt har funnet veien til sokkepinnene, og et nytt sjalprosjekt er under opplegg til rundpinnene. Jeg har altså litt av hvert å ta fingrene i fremover, så det bør vel kunne holde meg i farta om jeg skulle få for mye dødtid innimellom studiene 😉

 

Ta vare på deg selv – Gleder meg til å blogges videre om ikke så lenge! 

 

8 responses »

  1. gode og fine sokker dette. Skal legge på hukommelsen min att dette viking sokkegarnet er ikkje veldig godt. Men det er jo viktig att det er godt å strikke med da. Så spennde dei var hekleprosjekta dine. tør ikkje å jette eg da. sokker er det alltid kjekt å ha på pinnene. HAr noen eg og. Men i kveld blir det vel ein vanlig rillesjal som kanskje blir ferdig. Kjekt å ha masse forskjellig å strikke på. Det har eg . sikkert alt for mye men det er jo gøy da. håper du får ei god og fin avsluttning på uka og ei god helg

  2. Takk for koselig kommentar Greta. Lykke til med strikkeprosjektene dine. De er helt sikkert langt mer spennende enn mine 😉

  3. Det er ofte det enkle kan være det beste. Blueberry waffel socs er alltid vellykket!!! Nydelig blogg du har.

  4. Hjertelig takk Lille Rosin. Det er så sant som det er sagt: Det enkle er ofte det beste 🙂

  5. Utrolig fine farger på de sokkene!

  6. Flotte sokker! Ja har hørt flere si at de ikke er så begeistret for det garnet.

    God helg!

  7. Takk Marialovviken. Ja fargene er herlige. Bare synd at garnets kvaliteter ikke når like høyt opp (etter min mening).
    Ha ei fin helg 🙂

  8. Hjertelig takk Desirée og god helg til deg også 🙂

Legg igjen en kommentar

