RSS Feed

Cameo i bilen

Av og til byr livet på vendinger som hverken er bestilt eller planlagt. Da må man kanskje snu seg rundt og finne noen løsninger på kort tid og så best man kan. På bakgrunn av en slik livsvending så fikk jeg meg en rask tur nordover denne uka.

20130907-121738.jpg

Og ettersom slike vendinger gjerne kommer på toppen av alt annet som livet vanligvis er fylt med så blir det ikke nødvendigvis tid til god planlegging av biltur- strikkeprosjekt midt oppe i det hele. Så jeg plukket raskt med meg etpar nøster garn, en rundpinne og et sjalsmønster jeg nettopp hadde lastet fra Ravelry men ikke fått tid til å lese gjennom ennå. Noen sjanser må man av og til bare ta…

20130907-122143.jpg

Da jeg satt i bilen og leste mønsteret (Cameo av Paulina Popiolek) for første gang, så viste det seg at jeg hadde vært heldig med garntype og pinnestørrelse. Men jeg burde visstnok hatt to ulike garnfarger, og det hadde jeg altså ikke. Garnet ble bestilt i kun denne varianten – vakkert og lett sjattert i ulike sjøblåe nyanser (Miss Babs Yet, farge: Blue Ridge). Så det får stå sin prøve. Sjalet blir sikkert fint likevel. Vi får vel se hva tur og videre strikking bringer.

20130907-122355.jpg 

Ei fin helg til dere alle!

4 responses »

  1. Hei vennen. Det er rart kva dagen kan bringe. Håper det var gledelige ting som fikk deg nordover fort. Veldig fint garn du ahr der, så da blir nok sjalet kjempefint uansett. Lykke til med sjal og turen din/deres. Håper ud ahr det veldig veldig bra. Stpr stor klem vennen

  2. Kjære Greta – Sorgen følger ofte gleden, og omvendt. Denne gangen handlet nordoverturen om å ta et siste farvel med kjæreste mormor. En stund fylt med både sorg og glede. Sorg over tapet av mormor – Glede og takknemlighet over hvor mange nære og kjære som var samlet til en trivelig minnestund.
    Sånn går livet – og generelt sett så har jeg det veldig bra. Håper det samme for deg min venn 🙂

  3. Kjære Eva. Kondolerer emd din mormor. Du ahr jammen fått beholde ho lenge. Det skal du også vere takknemmelig for. Ja sogen og gleden følges åt når ein gamle kjære går bort. Da samles fam som sjelden ser kvarandre og det blir ofte mye glede også, etter att den triste delen er over. regner emd att du har mormor i ditt hjerte og ho følger deg resten av livet. som min gjør. Snakker fortsatt ofte emd henne eg. Reservemora mi var ho. Stor stor klem til deg vennen

  4. Takk for omtanken kjære Greta 🙂

Legg igjen en kommentar

