RSS Feed

Fanaens sommerferie..

Sist jeg blogget om Fanakofteprosjektet mitt var i April – Det begynner visst å bli ei god stund siden. Jeg unnskylder meg med at Fanastrikkingen har trengt en god og lang sommerferie… Og det har den fått  nedpakket og bortglemt i en støvete strikkekurv.. Men jeg har ikke vært helt fullstendig på latsiden selvom selve koftestrikkingen har hatt ferie. Jeg har trålet nettet i løpet av sommeren og funnet hvilken metode jeg skal bruke til oppklipping og montering: Jeg skal følge Kate Davies sin metode om reinforcing and cutting. Det ser kanskje ganske skummelt ut, men etter gjentatte betrygginger fra flotte blogg- og strikkedamer på ulike nettfora, så tør også jeg å prøve meg på denne metoden. Jeg er egentlig både spent og ivrig etter å komme igang, så jeg skjønner nesten ikke hvorfor jeg ikke bare blir ferdig med strikkingen..

Fanakofte35

Da jag var nordafor før helga, fikk jeg også en påminnelse om at enden på prosjektet faktisk er innen rekkevidde da min kjære tante etterlyste resultatet av Fanakofta mi. Hva annet kunne jeg si enn at «Huff tjaaa», og «Ja det er jammen på tide å få den ferdig nå – så det må jeg se til å  få gjort noe med»…

Fanakofte36

Så takk til tante som dyttet meg igang igjen 🙂 Nå har jeg nemlig funnet frem alle koftedelene, målebånd, pågangsmot og en god kopp kaffe. Det er ikke mange centimetrene som gjenstår av ermestrikkingen før jeg kan begynne med monteringen. Maks 5 cm. Det kan jeg vel klare i løpet av denne fine septembersøndagen…

Fanakofte34

Last time I blogged about my Fana jacket project was in April.  Since then this project has been stowed away in a dusty knitting basket all summer… But now it is time to finish it all up. I’ve decided to follow Kate Davies’s method of reinforcing and cutting for the assembling. I’m really excited and eager to get started.. So now I have picked up all parts of the jacket. There are not many centimeters of knitting remaining on the sleeves before I can start assembly. Maximum 5 cm. I think I may manage that during this fine September Sunday … Thanks for visiting and have a nice day!

En fin søndag til alle!

16 responses »

  1. Nå må du bare se å få strikket ferdig! ) Den blir kjempefin og jeg gleder meg veldig til å se det endelige resultatet!:)
    Ha en fin strikkeuke!

  2. Ja og takk Malla – Nå må jeg bare se å få strikket ferdig 🙂 Ei fin strikkeuke til deg også!

  3. Å som eg gleder meg. Og så er eg så spent på kossen det går med den monteringen. Eg har lasta ned eit par sider med slikt, men det står jo på engelsk. Eg har gjort denne metoden med korte oppklipp, men ikkje turt på store plagg. For eg er ikkje sikker på om eg gjer det rett, siden eg og engelsk ikkje er bestevenner. glder emg altså til å sjå resultatet av fanakofta di. Ikkje berre derfor sjølvsagt. Men for å sjå kor fin den blir også. Lykke til vennen. klemmen

  4. 5 cm, det går kjapt! Lykk til med innspurten og klippingen!

  5. Den fanaen kommer til å bli nydelig. kjempe fint fargevalg også. Gleder meg til å se dne ferdig.

  6. Takk Greta – Dett blir spennende 🙂

  7. Takk for oppmuntringen Monstermønster 🙂

  8. Takk for det Hanne. Det nærmer seg 🙂

  9. Det blir et stasplagg! Og jeg kjenner meg igjen i «hviskende prosjekter»:-)

  10. «Hviskende prosjekter» var da et usedvanlig vakkert og treffende uttrykk! Det må jeg huske til senere – Ei fin uke til deg Lisbeth 🙂

  11. Jeg heier på deg! Har et kofteprosjekt til mannen liggende – jeg lovte at han skulle få den til jul, men sa ikke noe om hvilket år… Ellers likte jeg innmari godt den kurven – den har akkurat samme kant som på en kurv jeg nettopp har flettet! Spørs om ikke jeg må teste den kanten på en rund kurv også 🙂

  12. Kurven er en julegave fra ei god venninne og da jeg fikk den, var den fylt med ei flaske rødvin, hjemmelaget aprikoslikør, likørglass, hjemmelagde Biscotti og god sjokolade. Gaven var veldig velkommen og ble verdsatt høyt. Kos, kos, kos! Og nå fylles den stadig med deilig garn og koselige strikkeprosjekter – Herlig, herlig, herlig 🙂

    Lykke til med ditt eget kofteprosjekt 🙂

  13. Ja, vi «henger med» fortsatt, vi – så det skal bli fint å få bli med på fullførelsen! Heia – heia!!!

  14. Pust og pes: Kun 2 cm igjen på siste ermet nå, phuhhh 🙂

  15. Heier på deg i innspurten! Hilsen Fanastrilen. 😉

Legg igjen en kommentar

