RSS Feed

Høyrevridde flettesokker

Som lovet i forrige innlegg: Her er flettesokkene fiks ferdige.

Fine ble de også med sine fire fletter jevnt fordelt rundt sokken. Jeg la opp 56 masker, Mor Aase raggegarn på pinner nr 3,5mm. Maskene foreltes på fire pinner, slik at jeg både startet og endte hver pinne med to rettmasker. Så ble fletterne lagt i mellomrommet mellom pinnet ved 8 omgangers mellomrom.

Ettersom jeg er venstrehendt og strikker fra venstre mot høyre, så var det også mest naturlig for meg å vri flettene mot høyre. Høyrehendte personer syns kanskje dette blir litt bakvendt, men dette er det enkleste og det som faller mest naturlig for meg. Ikke er det noe skjult underliggende politisk budskap i høyrevridningen på flettene heller. Til det er vi for langt inn i juleforberedelsene. Hadde dette imidlertid vært tidligere i høst og rundt valgtider, så hadde sannelig ikke vært godt å si hvilket budskap som kunne finnes skult i disse flettene 😉

Nei huff – Nå tuller jeg veldig! Jeg er veldig fornøyd med resultatet av første flettesokkestrikk. Det blir garantert flere, både med høyre- og venstevridde fletter.

Inntil neste blogginnlegg – Ha ei riktig fin førjulstid!

8 responses »

  1. He, he, jasså du har begynt med politisk påvirkning i sokkene dine? Ja, ja etter jul skal jeg strikke meg et par sokker. Er på tide det, tror jeg. Ps. Jeg har sendt epost til deg. klemmings Grethe

  2. Hehe Grethe – Den politiskr vridningen i sokkene mine er nok mest preget av lpsk fantasi og kjedsomhet p lesesalen. Etter at de fleste eksamene er over for mine medstudenter s har jeg lesesalen helt for meg selv for tida, og da blir det litt kjedelig innimellom. Masterskriving er som kjent et individuelt arbeide – og da er man ofte alene med tankene sine. Noe s enkelt som litt villsprell i et blogginnlegg kan plutselig lysne dagen veldig – S enkelt er det med tull og tys 😀

  3. Knis. Lurer litt på hvordan sosialistiske sokker ser ut?????? Hønsestrikk????? Klemmings Grethe den sokkeløse

  4. Sokker er herlig å både få og strikke. og det at du mekka din egen lille flette opplegg er jo veldig bra.
    Kanskje det blir mange flettesokker i din heim etterhvert.
    Go helg !

  5. Sannelig om jeg vet hvordan venstrevridde sommer ser ut Grethe. Kanskje likens bare motsatt 😀

  6. Ja sokker er kos Sommertid. Ei fin helg til deg ogs 🙂

  7. Hm, var ikke klar over at venstrehendte strikket motsatt av oss høyrehendte. Morsom filofisering over hvordan alt kan bli politikk, he he.

  8. Ikee alle venstrehendte strikker slik som meg, Solfrid. Noen strikker den andre veien. Men jeg har alltid gjort det på denne måten. Er visst født til å være litt bakvendt på flere områder 😉
    Ha ei fin førjulstid.

Legg igjen en kommentar

