RSS Feed

Siste forberedelser på 4. søndag i advent

Nå er jeg så og si ferdig med alle juleforberedelser. Det gjenstår bare å få juletreet opp fra kjelleren hvor det står til avklimatisering, og inn i stua. Og så må jeg montere denne broderte juleløperen.

20131222-184108.jpg
Monterinsgarbeid er bare kos, så mens jeg monterer så tar
kjærestegubben og ungdommene seg av juletreet.

Forleden dag bakte superdattera pepperkakestabbur. Det ble kjempeflott og jeg er mektig imponert over hvor dyktig hun er. Selv er jeg en smule redd for det brennende sukkeret. Jammen er det godt å ha modige unger 🙂

20131222-184600.jpg

20131222-184615.jpg

20131222-184637.jpg

Et par pulsvanter har jeg også fått tid til å strikke siste uka. De er strikket i sandfarget Mirasol fra DSA, på pinner nr 3.0 mm, etter selvlaget mønster. Rundt kanten øverst har jeg heklet en liten pyntebord. Disse legges i neste års julegavekasse. Kjekt å starte tidlig 🙂

Da gjenstår bare å ønske at de siste juleforberedelsene blir trivelig for alle. Husk å kose dere litt også.

 

20131222-191853.jpg

2 responses »

  1. Ferdig med alt eg. bør jo vere det siden eg no sitter på hotelrommet i Bergen. for eit flott pepperkakehus eller stabbur. flinke dattra ja. Kan å brodere også du ser eg.det blir ein flott løper. Montering er da ikkje så festlig da. Men men.
    burde vel begynt å tenke neste jul snart eg også, men så rask som du er eg nok ikkjenei. Men håpet er at eg skal bli tidligere ferdig til neste år enn i år.
    håper og tror dere får ei flott julehlg. Stor juleklem fra meg

  2. Takk for det Greta. Kos dere masse i Bergen i jula. Det blir sikkert kjempetrivelig. Klemklem

Legg igjen en kommentar

