RSS Feed

Sofastudier

Er man student så er man student – Og i dag er jeg nok mest sofastudent. Det er studentlivets privilegium å kunne ta studiearbeidet i sofan en dag når det passer, fremfor på den trekkfulle lesesalen. Så i dag bestemte jeg meg for at sånn får det være i dag.

På skjermen har jeg et utdrag av masteroppgaven jeg skriver på. I koppen er det deilig Kaffe Latte med kanel og sjokoladedryss – Nammm. Og på pinnene har jeg et babyteppe som i utgangspunktet var nøstebarninspirert, men som etterhvert ble «Det hele kongeriket«- inspirert fordi jeg hadde lyst til å strikke videre etter at midtpartiet i teppet var ferdig. Det blir jammen spennende å se hva resultatet ender på.

Teppet er strikket i HIFA 2 Ask, farge 6047 hvit, på pinner nr 5,0 mm. Kantborden velger jeg å strikke  i Rauma finull, farge 403 lys gråmelert, også på pinner nr 5,0mm. Fargeforskjellen fra midtparti til kantbord handler om å lage en liten brytning. Jeg tror det kan bli fint.

Vel – Jeg får vel skrive litt videre på oppgaven min – Sofastudier må også ha litt faglig innhold i tillegg til strikkekos. Håper du har hatt ei trivelig stund her på bloggen sammen med meg, og at jeg ser deg snart igjen.

Ha ei flott uke!

 

It is the privilege of student life to be able to stay in my sofa for working with my theses, rather than at the university. On the screen , I have the thesis I write. In my Cup I have delicious coffee latte with cinnamon and chocolate sprinkle – Nammm. And on my needles I have a baby blanket that I’m knitting for a friends newborn little prince. For metherials I’m using HIFA 2, color 6047 white, and needles 5,0 mm. For edging I use Rauma finull , color 403 light gray. Color difference from the middle section to edge board is about making a small refraction. I think it might be nice.

 

4 responses »

  1. Alltid koselig å stikkeinnom deg når du har lagt ut nye innlegg. Babyteppet blir sikkert knalfint. Det er jo alt du lager. Flink du er som fortsatt studerer. Eg har vel sagt det før men er så imponert over deg. Lykke til med oppgaven

  2. Søte snille Greta – Du har alltid et godt ord på lur. Sånt varmer 🙂

  3. Det babyteppet var overraskende morsomt å strikke, og slett ikke så mye arbeid som jeg hadde trodd. Kos deg videre med «Det kongelige» og studiene! Lykke til med begge deler!!!

  4. Hjertelig takk for kjempekoselig oppmuntring Tesha – Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

