RSS Feed

Endelig lørdag

Etter ei hektisk uke med heftig, begeistret og frustrerende studiearbeid, er det endelig helg. Det får muligens liten betydning for studiene som må pleies uansett, men jeg drar ikke på lesesalen. I helga studerer jeg hjemme innimellom husvask, klesvask, handling, familie og ikke minst strikkekos.

20140125-213219.jpg

Denne nydelige påminnelsen om vår og lyse dager, fikk jeg av ei god strikkevenninne forrige helg. Den er så vakker i all sin enkelhet, Primulaen, og så dufter den så godt 🙂

Ullgenseren til kjærestegubben vokser jevnt og trutt. Jeg holder på med bolen nå og har strikket omtrent 3 cm hittil i kveld. Det er ikke mye å skryte av. Men det har vært ei fin kosestrikkestund.

20140125-213854.jpg

Tente stearinlys, noe godt i glasset, på tallerkenen og et aldeles deilig strikketøy. Kan det bli bedre?

8 responses »

  1. Så herlig, her er det også kos med fyr på peisen, det blåser ute og huset knirker! Jeg strikker på en genser til lille prinsessa ala skappel greie, enkel og greit til et glass vin! Kos deg og ha en god natt! 🙂

  2. Du trenger visst den helgen!!! Lurer på hva du strikker nå… God søndag. «Ses» på wordfeud;-))

  3. Ja duverden for en blåst vi har for tida. Den er ikke helt god. Men jammen er det kos inne med tente lys og fyr på peisen når det blåser sånn ute at det knirker i huset 🙂

  4. Helger er viktige Lisbeth – Jeg strikker jo stadig på litt av hvert, en akkurat nå løper pinnene mine flittigst på gubbens ullgenser (mønsteret heter Drangey) og på et babyteppe. 🙂
    Wordfeud er kult!

  5. Ein perfekt lørdagskveld hører eg.Hadde det samme bortsettfra at i glasset mitt var det vann. Men det er greit det også.

  6. Søte Greta – «Noe godt i glasset» kan visst tolkes på så mange vis.. Hos meg var det faktisk også vann 😉 Vann er det beste som finns !! Ha en koselig søndag – klem

  7. Koselig med helg. Håper den ble bra! Enda koseligere er det med blomster. Jeg ser langt etter primulaer selv, men tåler de ikke, så da blir det med de lange blikkene. *sukk*
    Gleder meg til å se genseren til kjærestegubben ferdig!

  8. Takk for koselige ord Frk. Badegakk 🙂

Legg igjen en kommentar

