RSS Feed

Februarsokker til meg selv

Etter å ha slitt store hull i raggsokkene mine i løpet av vinteren, fant jeg for etpar uker siden at det var på tide å innvilge meg selv et par nye raggsokker. Jeg har det som trengs for å stoppe de gamle og kommer helt sikkert til å stoppe dem også – snart – Likevel tenkte jeg at jeg godt kan unne meg selv at par nye sokker. Som tenkt så gjort. To nøster med HIFA Fjord raggsokkegarn og strømpepinner nr 3,5 mm ble hentet frem og dermed var begynnelsen på årets første sokkepar en realitet.

Det fine med vanlig enkel raggsokkestrikk er at det er raskt og enkelt og passer fint foran tv på kveldene. Ikke trenger man å studere mønster eller passe noe særlig på økninger og fellinger heller. Det meste går av seg selv og så blir det så fint til slutt.

Da er det vel bare å legge opp til enda et nytt sokkepar igjen 🙂

En fin sokkestrikkekveld til deg også!

12 responses »

  1. Fine læsta.Sånne enkle bruker æ åssa å lage.

  2. Det enkle er ofte det beste. Det er visst en felles erfaring når det gjelder sokkestrikking, Sonja 🙂
    Takk for gode ord!

  3. Alltid kjekt med nye raggsokker! Fine sokker, og det er ypperlig tv-strikk.

  4. Flotte sokker du har laga

  5. Hjertelig takk Amylin 🙂

  6. Hjertelig takk Malla 🙂

  7. Det er det heilt klart. Sokker er bra kosestrikk forann tv,en om kvelden. Og veldig greit strikk å ha med seg på tur. Desse var fargerike og fine. Eg ahr lyst på nye eg og, men eg ahr så amnge st det får vente ei stund. Det blir da aldri hull i mine hehe. ha ei flott uke videre min venn

  8. Jeg har hørt at det finnes folk som ikke sliter på lestene sine, men jeg skjønner ikke hvordan det går an. I min familie hverken subber vi når vi går eller har spesielt rue gulv… Likevel sliter vi sokker som andre spiser brød.. 😉
    Men det er jo fint at jeg stadig kan strikke nye da, så slipper jeg å være arbeidsledig 🙂
    Ha ei super uke, du også Greta!

  9. fine! Jeg liker ikke å strikke «læsta» men det blir et og annet par innimellom her også:) Hos oss er det ikke stor slitasje på læsta, for det er veldig sjeldent andre enn meg bruker det. Ongene bruker helst ikke det….forstå det den som kan. Men til påska, i fjellet , da brukes de flittig 🙂

    så god fasong du har på de du strikket!

  10. Takk for gode ord Camillasphoto. Jeg begyte ikke å like å strikke sokker før for etpar år siden. Da oppdget jeg kunsten å strikke to sokker samtidig. Det vil si at jeg i stedet for å strikke en sokk om gangen og alltid irritere meg skakk over hvor kjedelig det er å strikke sokk nr 2, så strikker jeg nå begge sokkene fortløpende og får de ferdig samtidig. Fantastisk! Så nå er sokkestrikk blitt en sann glede 🙂

  11. Herlige sokker! Nydelige farger, ha en fin ettermiddag!

  12. Hjertelig takk og i lige måde Hanne 🙂

Legg igjen en kommentar

