RSS Feed

Feminine sokker

Posted on

Jeg føler meg  visst skikkelig feminin for tida, ettersom jeg ikke tydeligvis klarer å strikke et par enkle raggsokker uten å hekle søte blondekanter på, for tida. Eller så er det altså våryrheten jeg refererte til i forrige innlegg, som fremdeles gjør seg gjeldende.. Ikke godt å hvite, og samme kan det vel være. Det viktige er at jeg koser meg med enkel sokkestrikk.

Sokkene er strikket på pinner nr 3.5 mm, i Sandnes Mor Åse Raggegarn og litt HIFA Fjell (de rosa stripene). Til blondekanten har jeg brukt heklekrok nr 3,5.

Denne koselig vår-teksten fant jeg på Pinterest i dag. Den passer dagens feminine vårfølelse 🙂

Nå venter jeg bare på at sola skal bryte gjennom skylaget sånn at jeg kan legge opp til et nytt par sokker og sette meg ut på terrassen for å nyte denne siste søndagen i mars.

En riktig fin sokkestrikk- søndag til deg der ute!

15 responses »

  1. Jeg blir jo så glad når jeg ser disse vakre og våryre sokkene dine, midt mellom mine egne multivariate logistiske regresjonsanalyser 🙂
    Disse er kjempefine og det er deilig å vite at nå er våren her 🙂
    Klem over fjorden fra Randi

  2. Hjertelig takk for koselig kommentar Randi. Den betyr mye ❤
    En hjertevarm søndag til deg også – og husk at den logistiske og multivariate regresjonsanalyserende hjernen din fungerer enda bedre etter en god strikkepause med litt kaffe, sjokolade og yndlingsstrikketøyet 😉
    klemklem og håper vi kan finne tid til en kaffeprat igjen snart!

  3. Kjempefine sokker i flotte, vårlige farger. 🙂 Så morsomt at du pynter dem litt ekstra. Jeg elsker også denne tiden av året, når det går an å sitte ute og strikke i vårsola. Det er balsam for sjelen. 😀 Håper du har en kjempefin søndag! 🙂

  4. Balsam for sjelen – det var det rette uttrykket. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv, Tiara. Søndagsklem til deg også 🙂

  5. flotte sokker.Gjør seg med det lille ekstra. Bruker ikkje det eg da, men ingen dum ide. Kasnkeje g stjeler den ein dag snart. Skal i alle fall ut å strikke litt no. Nyt dagen vennen

  6. Såå fine sokker! Blondekanten og de lekre fargene gjør jo bare så mye ut av seg. Jeg skal også finne fram garn til sokker i dag, men ikke til meg. Det skal være en gave som skal havne i mannens påskeegg 😉 Håper du koser deg masse med sokkestrikk i dag.

  7. Koselig med litt friske farger på raggsokkene. Og det er godt med sånne enkle strikketøy som går av seg selv, da slapper man av samtidig som det faktisk produseres noe. 😀

    Håper på mange fine vårdager framover!

  8. Enkelt og greit er kjærkommet i travle tider, Mimouna, når man må finne ro og avslapning i de små øyeblikkene mellom skriving og lesing og alle andre hverdagsoppgaver. Det nytes!
    En vakker vår til deg også 🙂

  9. Takk for kjempekoselig kommentar kjære Full av Ull. Ei fin vår-strikke-uke til deg, og lykke til med påskeegg-ullsokkestrikkinga 🙂

  10. Endelig litt tid til å surfe innom hos deg – skal si du vet å utnytte tida med strikkepinnene, ja 🙂 Fine og feminine 🙂 Deilig med vår i lufta og mulighet for utendørs strikk også. Angående de reolene du kommenterte inne hos meg; de rommer masse dvd-er og cd-er, for disse er langt ned på min estetiske rangstige – mens bøkene, derimot, de har høy status og har fått flytte inn i bokskap med glassdører i et annet rom – det kommer en post om disse etter hvert også. Ha en fin torsdag 🙂

  11. Helt herlige! God helg!

  12. Hjertelig takk for koselig kommentar her på bloggen min, Inger Lise. Gleder meg til å bli kjent med bloggen din og til å lese mer om innredningsløsningene dine. De er kreative og fine. Ha en fin ettermiddag 🙂

  13. Hjertelig takk Hanne – Ei superfin helg til deg også 🙂

  14. Hi, hi – du har helt rett: en liten blondekant gjør sjøl de enkleste raggsokker til en fest! Men så var det nå noen spreke, flotte farger du har valgt også, da!!!

  15. Ja ikke sant Teshastrikk. Hvorfor gjøre enkle raggsokker kjedelig enkle når man kan piffe dem opp med en søt blondekant 😉
    Ei fin helg til deg – klem

Legg igjen en kommentar

